Iranian Agriculture News Agency

حضور همیاران طبیعت در حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: همیاران طبیعت در حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی همراه و همیار بوده و حضور پررنگ دارند.

حضور همیاران طبیعت در حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی در بازدید دانش آموزان همیار طبیعت در نهالستان شهید عموزاده شهر سمنان بیان کرد: طی سه‌ماهه اول امسال موفق به جذب 300 همیار طبیعت شده‌ایم و این آمار نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز بالغ‌بر 100 نفر همیار طبیعت شناسایی و جذب‌شده‌اند که کار ساماندهی آن‌ها نیز انجام‌شده است.

رضایی تأکید کرد: نیمی از عرصه‌های سمنان مربوط به منابع طبیعی شامل بیابان و مراتع است. گستردگی کار این سطوح بسیار زیاد است و دولت به‌تنهایی قادر به مدیریت این عرصه‌ها نیست. بنابراین نیاز به مشارکت مردم جهت حفظ این عرصه‌ها وجود دارد.

وی بابیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی سازمان منابع طبیعی کشور جلب مشارکت مردم است به خصوص جوامع محلی که با منابع طبیعی در ارتباط هستند، افزود: در این راستا ما یک طرح تحت عنوان "همیاران طبیعت" داریم که در سه سطح دانش‌آموزان، مروجان و محافظان بین اقشار مختلف مردم تعریف‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: پس از سازمان‌دهی و آموزش‌های لازم در برخی مواقع از ظرفیت‌ این همیاران استفاده می‌شود. در این زمینه شیوه‌نامه‌ استفاده از همیاران طبیعت به شهرستان ابلاغ‌شده است تا با این همیاران در ارتباط باشیم و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید