Iranian Agriculture News Agency

آموزش مفاهیم "حفاظت از منابع آب" به 30 هزار دانش آموز استان سمنان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید برلزوم فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب در همه بخش‌ها، از اجرای طرح "سواد آبی" ویژه دانش آموزان این استان با اولویت دانش آموزان روستایی خبر داد و گفت: مفاهیم "حفاظت از منابع آب" به 30 هزار دانش آموز استان سمنان آموزش داده شد.

آموزش مفاهیم "حفاظت از منابع آب" به 30 هزار دانش آموز استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محسن عسکری بیان کرد: اجرای طرح‌های سواد آبی باهدف آگاهی بخشی و بهبود فرهنگ درزمینهٔ مسائل آبی در استان سمنان اجرا شد.

وی بابیان اینکه اجرای این طرح‌ درزمینهٔ حفظ منابع آبی امری بسیار مهم و حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ در راستای گسترش دانایی آب می‌تواند گامی مهم برای تربیت نسلی آگاه، مسئولیت‌پذیر و مطالبه گر برای آب و محیط‌زیست باشد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان استان سمنان بابیان اینکه استان سمنان در چند سال اخیر، به‌طور پیوسته، از استان‌های پیشرو و موفق درزمینهٔ اجرای طرح‌های سواد آبی بوده است اضافه  کرد: امسال آموزش‌های سواد آبی در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) و پشتیبانی از کتاب «انسان و محیط‌زیست» اجرا شد و خوشبختانه بر اساس نتایج آماری تحلیل‌شده، موفق بوده و نتایج مطلوبی نیز داشته است.

عسکری خاطرنشان کرد: درمجموع در بخش مسابقات داناب و سواد آبی بالغ‌بر 700 اثر و در قالب‌های مختلف مانند ویدئو، نقاشی، کاردستی دریافت شده است.

وی از ارزیابی و بررسی آثار دریافتی خبر داد و گفت: 15 اثر دانش‌آموزی و همچنین 7 رابط فعال طرح نیز از میان دبیران توانمند استان به‌عنوان برگزیدگان پیشبرد طرح انتخاب شدند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان استان سمنان افزود: آموزش‌های سواد آبی همه‌ساله با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش‌وپرورش استان اجرایی می‌شود و امسال نیز قریب ۳۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول در قالب طرح داناب و پنج هزار دانش‌آموز در پایه یازدهم با محوریت «کتاب انسان و محیط‌زیست» تحت آموزش‌های سواد آبی قرار گرفتند.

عسگری در پایان‌بر لزوم تداوم آموزش‌های آبی تا رسیدن به جامعه‌ای که در آن همگان نقش خود را برای نجات آب دنبال می‌کنند، تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید