Iranian Agriculture News Agency

تاراسی تصریح کرد:

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کردد: سالانه حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کردد: سالانه حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد محصولات کشاورزی، زنجان فرآوری شده است، عنوان کرد: زنجان در این زمینه رتبه نخست را در بین استان‌های دیگر کسب کرده است.

وی با اشار به اینکه در چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان روند رو به رشدی به خود گرفته است، افزود: این استان جزو پیشروها در این زمینه بوده است.

تاراسی با اشاره به اینکه هر چند با توجه به ظرفیت‌ها، تا رسیدن به نقطه مطلوب، مسیر طولانی در پیش است، گفت: زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و سیر عمده محصولات کشاورزی قابل فرآوری استان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشاورزان زنجانی، تولید کننده ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی هستند، تصریح کرد: برای ارتقای بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‎‌های مهم در استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فرآوری محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی خوبی برای اجرا در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و ایجاد تسهیل‌گری‌های لازم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ درصد محصولات کشاورزی، زنجان فرآوری شده است، عنوان کرد: زنجان در این زمینه رتبه نخست را در بین استان‌های دیگر کسب کرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید