Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

تولید ۷۲ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۷۲ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

تولید ۷۲ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی

به گزارش ایانا به نقل از کشاورز نیوز، خسرو شهبازی بیان کرد: میزان جوجه ریزی انجام شده در واحد‌های گوشتی آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری تا کنون به تعداد ۴۱ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۰۰ قطعه است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است که از این میزان جوجه ریزی ۷۲ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی افزود: میزان جوجه ریزی از ابتدای آذرماه تا کنون به تعداد چهار میلیون و ۷۷۰ هزار قطعه بوده که از این‌میزان هشت هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ گرم تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهبازی ادامه داد: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تلاش‌های شبانه‌روزی و جلسات مستمر با اتحادیه‌های کشتارگاه‌های طیور و سایر تشکل‌ها، روزانه به طور میانگین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن گوشت مرغ گرم در سطح استان توزیع می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: نیاز روزانه گوشت مرغ استان آذربایجان غربی حداکثر ۲۴۰ تن است و هیچ‌گونه کمبود یا محدودیتی در توزیع نداریم.

شهبازی توضیح داد: با کشتار مرغ جوجه روزی شده از نیمه دوم آبان و آذرماه سال جاری، میزان کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان به بیش از ۲۸۰ الی ۳۰۰ تن در روز خواهد رسید که این میزان تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع گوشت قرمز و مرغ بدون محدودیت در حال انجام است، این اقلام با هدف سهولت در دسترسی شهروندان، علاوه بر مراکز توزیع سطح شهر، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها نیز در حال توزیع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید