Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

استان خوزستان در جایگاه نخست پرورش و‌تولید ماهی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به پنانسیل و ظرفیت‌های بالای استان در زمینه شیلات گفت: در حال حاضر خوزستان در جایگاه نخست پرورش و تولید ماهی کشور ایستاده است.

استان خوزستان در جایگاه نخست پرورش و‌تولید ماهی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در مراسم روز مزرعه طرح ترویجی ایجاد مزرعه الگویی پرورش ماهی باش دریایی در استخرهای خاکی چوئبده آبادان که با حضور نمایندگان مردم در مجبس شورای اسلامی، فرماندار آبادان، مدیر کل شیلات استان و پرورش دهندگان ماهی باس دریایی برگزار شد گفت: شیلات یکی از ظرفیت‌های بزرگ در کشور و استان محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به پنانسیل و ظرفیت‌های بالای استان در زمینه شیلات گفت: در حال حاضر خوزستان در جایگاه نخست پرورش و تولید ماهی کشور ایستاده است.

امیری‌زاده در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در زمینه شیلات انجام و توسعه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین بر افزایش تولید در سال جهش تولید تاکید و عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حال حاضر افزایش تولید و اشتغالزایی از جمله مقوله‌های مهم و کلان کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: برنامه روز مزرعه طرح ترویجی ایجاد مزرعه الگویی پرورش ماهی باس دریایی در استخرهای خاکی چوئبده آبادان پروژه‌ای تحقیقاتی است که به همت پژوهشکده آبزی‌پر‌ری آبهای جنوب کشور و هماهنگی و مشارکت مدیریت ترویج سازمان و اداره کل شیلات استان برگزار شده است.

امیری زاده در خاتمه بر تداوم فعالیت‌های پژوهشی و ترویجی تاکید و‌ بیان کرد: باید توسعه محصولات دیگر را نیز برای دستیابی به جهش تولید و اشتغالزایی در دستور کار قرار دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید