Iranian Agriculture News Agency

اشتغال‌زایی بیش از 14 هزار نفر در بخش صنایع تبدیلی و غذایی خوزستان

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون 71 فقره پروانه بهره‌برداری، جواز تأسیس و موافقت‌نامه صادر شده که اشتغال 14 هزار و 475 نفر را به دنبال دارد.

اشتغال‌زایی بیش از 14 هزار نفر در بخش صنایع تبدیلی و غذایی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالهادی فرخ تبار گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون 71 فقره پروانه بهره‌برداری به ظرفیت 500 هزار تن در استان صادر شده که اشتغال هزار و 242 نفر را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین در این مدت 145 فقره جواز تاسیس و 731 فقره موافقت‌نامه صادر شده که برای 13 هزار و 233 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

فرخ تبار با بیان اینکه تسهیلات بانکی از طریق دو منبع در اختیار متقاضیان طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار می‌گیرد، توضیح داد: سامانه اینترنتی سیتا مختص طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی است و با عنوان طرح تبصره 18 از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار می‌شود.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: سامانه اینترنتی بهین یاب نیز مربوط به وزارت صمت است، اما اعتبارات لازم برای سرمایه در گردش طرح‌های به تولید رسیده کشاورزی را شامل و اعتبار لازم از منابع داخلی بانک‌ها تأمین می‌شود.

وی طرح‌های مصوب شده جهت اخذ تسهیلات را 49 مورد با اعتبار پنج هزار و 700 میلیارد ریال و طرح‌های معرفی شده به بانک را 24 مورد عنوان و اضافه کرد: طرح‌های دارای جذب تسهیلات بانکی نیز 24 مورد با اعتبار سه هزار و 630 میلیارد ریال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید