Iranian Agriculture News Agency

ضبط و معدوم سازی بیش از 400 کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ منجمد در شوشتر

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر گفت: 430 کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ منجمد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر ضبط و معدوم شد.

ضبط و معدوم سازی بیش از 400 کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ منجمد در شوشتر

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، علی حسنکی پور بیان کرد: طی بازدیدهای انجام شده توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی شوشتر از سطح مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان در یکی از مراکز سردخانه دار طبخ و عرضه،  430 کیلوگرم گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد که به علت خاموش بودن و خرابی سردخانه دچار تغییرات ارگانولپتیکی شده بود ضبط و صورت جلسه شد.

حسنکی پور افزود: پس از انجام نمونه برداری از فرآوردهای خام دامی و ارسال به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان تمامی نمونه‌ها غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد که پس از دستور مقام قضایی تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی شهرستان در کوره لاشه سوز کشتارگاه دام معدوم سازی و سوزانده شد.    

وی از شهروندان درخواست کرد، جهت حفظ سلامت خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا موارد مشکوک با دامپزشکی همکاری کرده و گزارشات خود را به این اداره انعکاس دهند تا با متخلفین برخورد لازم انجام شود.

حسنکی پور یادآور شد: شرایط نگهداری و عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی به ویژه گوشت قرمز و گوشت مرغ بسیار مهم بوده و عدم رعایت موازین بهداشتی منجر به مسمومیت غذایی ناشی از فساد گوشت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید