Iranian Agriculture News Agency

پلمپ کشتارگاه دام شهرداری رامهرمز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز، کشتارگاه دام این شهرستان با حکم مراجع قضایی پلمب شد.

پلمپ کشتارگاه دام شهرداری رامهرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز با اعلام این خبر گفت: پیرو ارائه گزارشات متعدد نواقص بهداشتی کشتارگاه دام از سوی دامپزشکی و پس از انجام بازدید مشترک فرماندار و دادستان شهرستان از کشتارگاه دام شهرداری به دستور مقام قضایی پلمب شد.

بهروز حقیقی افزود: به دلیل نواقص بهداشتی متعدد از جمله مجهز نبودن کشتارگاه دام به سپتیک تانک مناسب و دفع غیر بهداشتی و رهاسازی فاضلاب، عدم ریل گذاری هوایی، کوره لاشه سوز با ظرفیت مناسب و آب گرم تا اطلاع ثانوی با حضور پلیس اماکن پلمب شد.

وی با توجه به سنتی بودن کشتارگاه دام افزود: باید مسائل بهداشتی به‌صورت جدی مد نظر باشد در غیر این صورت به‌عنوان تهدیدی برای جان افراد و بهداشت عمومی است که می‌تواند باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی شود و آسیب‌های غیر قابل جبرانی را ایجاد کند.

حقیقی با بیان اینکه خط قرمز دامپزشکی سلامت شهروندان است و در این خصوص با تهدیدکنندگان حوزه سلامت عمومی جامعه به هیچ وجه مماشاتی نمی‌شود، تاکید کرد: وظیفه نظارت بهداشتی بر کشتار دام به عهده دامپزشکی است و با هرگونه کشتار غیرمجازی که در سطح شهرستان انجام می‌شود حتماً برخورد قضائی خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید