Iranian Agriculture News Agency

فعال‌سازی ایستگاه های پیش‌آگاهی در مزارع و باغات خوزستان

برنامه ایستگاه‌های پیش‌آگاهی به مساحت 20 هکتار در چهار شهرستان باغملک، ایذه، گتوند و آبادان در قالب سه ایستگاه پیش‌آگاهی در استان با نظارت مدیریت حفظ نباتات در حال اجرا است.

فعال‌سازی ایستگاه های پیش‌آگاهی در مزارع و باغات خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر حفظ نباتات سازمان از فعال‌سازی سه ایستگاه پیش‌آگاهی آفات در این استان خبر داد.

ناجی شهیب زاده گفت: ایجاد ایستگاه‌های پیش‌آگاهی کشاورزی نقش مهمی در جلوگیری از بروز خسارت آفات دارد لذا برنامه ایستگاه‌های پیش‌آگاهی به مساحت 20 هکتار در چهار شهرستان باغملک، ایذه، گتوند و آبادان براساس ابلاغ و دستورالعمل‌های سازمان حفظ نباتات کشور در قالب سه ایستگاه پیش‌آگاهی در استان با نظارت مدیریت حفظ نباتات در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با پیش‌آگاهی زمان مناسب برای اجرای هر یک از روش‌های مناسب مبارزه با عوامل خسارت‌زای  گیاهی تعیین می‌شود.

شهیب زاده بابیان اینکه پیش‌آگاهی بستر اصلی مدیریت تلفیقی آفات بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: افزایش کارایی روش‌ها، کاهش دفعات اعمال روش‌های مبارزه و متعاقباً کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری و همچنین کاهش دفعات سم‌پاشی و حرکت در مسیر تأمین امنیت و سلامت غذایی جامعه از اهداف مهم پیش‌آگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ایستگاه‌های پیش‌آگاهی مجهز به دستگاه‌های دیتالاگر هستند و کارشناسان حفظ نباتات و شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی در سطح استان با استفاده از داده‌های دما و رطوبت در شرایط باغ و مزرعه و تحلیل وضعیت آفات کلیدی و مهم بر اساس دستورالعمل‌های پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای مدیریت تلفیقی آفات را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید