Iranian Agriculture News Agency

انجام 260 بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باغملک در نوروز

260 مورد بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باغملک در ایام نوروز انجام شد.

انجام 260 بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باغملک در نوروز

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان:  رئیس اداره دامپزشکی باغملک  گفت: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفند ماه همزمان در سراسر استان در باغملک  نیز آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

حبیب سلمانوندی افزود: در همین راستا تا مورخ 7 فروردین 1401 بالغ بر بیش از 96 مورد بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی صورت گرفته است.

وی با اشاره به 260 مورد بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان از مراکز عرضه افزود: با هماهنگی های بین بخشی بالغ بر بیش از 5 مورد بازرسی با همکاری بازرسان فرمانداری، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی،تعزیرات حکومتی و اداره صمت انجام پذیرفت.

سلماوندی اضافه کرد: در این طرح 14 واحد صنفی که تخلفات بهداشتی داشتند به مراجع محترم قضایی معرفی و 115 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی که قابلیت مصرف انسانی را نداشته تحت نظر این اداره معدوم سازی گردید.

وی از استقرار ناظرین عالی بخش دولتی در کشتارگاه دام صنعتی شهرستان خبر داد و تصریح نمود : این طرح به منظور ایجاد اطمینان بخشی به مصرف کنندگان در خصوص محصولات استحصالی از کشتارگاه بوده و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

سلمانوندی اظهار داشت : در کنار نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دام ، نظارت بر محموله های گوشت و مرغ منجمد وارداتی نیز در دستور کار قرار داد.

وی در پایان عنوان کرد: سامانه ۱۵۱۲  ارتباط مردمی و سر شماره پیامکی 300072001512 به صورت ویژه و شبانه روزی آماده دریافت شکایات ، انتقادات ، پیشنهاد و گزارش موارد تخلف بوده  تا کارشناسان دامپزشکی در کمترین زمان ممکن موارد مطرح شده را پیگیری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید