Iranian Agriculture News Agency

توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار خراسان شمالی

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیشگیری از فرسایش خاک و سیل های ویرانگر، حفظ منابع آب وخاک و ذخایر ژنتیکی استان، ذخیره سازی نزولات آسمانی، پیشگیری ومقابله با پدیده گردوغبار و اثرات زیان بار آن، ارتقاءبهره وری از منابع، افزایش درآمد اشتغالزایی، کاهش پدیده مهاجرت، جلب مشارکت مردمی در سازندگی وپایداری منابع، برقراری امنیت غذایی، فراهم آوری شرایط اگرو اکو توریستی از جمله مهم ترین علل وضرورت توجه به توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی مستعد شیبدار است.

توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان افزود: بر اساس مطالعات موجود توسعه باغات در اراضی شیبدار یکی از مزیت های  نسبی استان است و توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده و بر این اساس اقدامات لازم از جمله برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی ، ایجاد باغات الگویی با احداث سامانه های آبگیر و تامین بخشی از نهاده ها، نهال، نشاء و مواد تکثیری مورد نیاز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار مستثنیات اشخاص و ملی اجرا می شود.

شریکیان اضافه کرد: توسعه رویشگاههای گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی با گونه های سازگار و بومی نظیربادام ،زرشک وحشی،گل محمدی، باریجه، شیرخشت و ... با اهداف افزایش پوشش گیاهی، پیشگیری از فرسایش خاک، توانمند سازی جوامع محلی و اشتغالزایی انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید