Iranian Agriculture News Agency

افزایش 30 درصدی میزان تولید قارچ در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش 30 درصدی میزان تولید قارچ در در این استان خبر داد.

افزایش 30 درصدی میزان تولید قارچ در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: سالانه بیش از 550 تن قارچ خوراکی در واحدهای تولیدی این استان تولید می شود که در سال جاری با بهره برداری از دو واحد پرورش و تولید قارچ خوراکی میزان تولید نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است .

وی افزود : این میزان قارچ خوراکی در  48  واحد تولید می شود که 4 واحد آن صنعتی و بقیه در قالب مشاغل خانگی است .

یوسفی میزان اشتغال مستقیم در واحدهای پرورش قارچ استان را 80 نفر، و ارزش اقتصادی این محصول را 7 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قارچ تولید شده استان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استانهای همجوار نیز صادر می شود.

وی بهبود کمی و کیفیی تولید قارچ را مشروط به استفاده از  پارامترهای متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذرانتخاب شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تامین دما و رطوبت) در سالن‌ها عنوان کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که قارچ تولیدی استان غالبا از نوع دکمه ای است گفت: درراستای حمایت از تولید و ارتقاء دانش فنی بهره برداران اقدامات لازم جهت تسهیل درامور صدور مجوزهای تاسیس و بهره برداری ، تامین تسهیلات برای طرح های تولید و توسعه و برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری سایر دستگاه ها (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی) انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید