Iranian Agriculture News Agency

آغاز بهره برداری از ۳۰۳ پروژه کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۳۰۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد و ۴۹۶ میلیون آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

آغاز بهره برداری از ۳۰۳ پروژه کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در استان متعلق به جهادکشاورزی است که نشان از سهم‌بری بالای این نهاد از اعتبارات وزارتخانه دارد.

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۲۶۸ نفر فراهم و پنج هزار و ۶۸۰ اشتغال نیز تثبیت می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۹۰ هزار و ۶۵۸ نفر در قالب ۲۴ هزار و ۲۵۴ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

جعفری با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و مقایسه آن با مدت مشابه دولت قبل، خاطرنشان کرد: احیا و مرمت ۵۵۱ رشته قنات با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان و رشد دو هزار و ۲۲۰ درصد، احداث استخر به میزان ۵۸۰ هزار مترمکعب و اعتبار ۴۳.۵ میلیارد تومان با رشد چهار هزار و ۹۵۳درصد از جمله این اقدامات است».

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در هشت هزار و ۳۳۴ هکتار اراضی، ارتقای راندمان آبیاری از ۴۵درصد به ۴۸.۴ درصد، انتقال آب با لوله به میزان ۹۱.۶ کیلومتر با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان و رشد سه درصدی و جذب و اعطای تسهیلات به میزان هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان با رشد ۴۱۰ درصدی نسبت به دو سال نخست دولت دوازدهم از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید