Iranian Agriculture News Agency

برکت نعمت با شکرگزاری برداشت محصول و اجرای فرهنگ زکات

صبح امروز یک‌شنبه (۲۵ تیر) آیین شکرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات با حضور رئیس سازمان، هیئت همراه و همچنین مسئولین سربیشه در چاه (سردار سلیمانی) شرکت سهامی زارعی ایثارگران دشت خوشاب این شهرستان برگزار شد.

برکت نعمت با شکرگزاری برداشت محصول و اجرای فرهنگ زکات

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری در این مراسم بابیان اینکه بخشی از برکات محصولات مربوط به شکرگزاری نعمت به‌ویژه گندم است، بیان کرد: زکات محصولات کشاورزی به‌عنوان پیوست مهم برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان محسوب می‌شود که در این راستا دستورالعمل‌های اجرایی فرهنگ زکات به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی ضمن تشکر از تلاش همه کشاورزان، برگزاری مراسمی از این‌ دست را از نشانه‌های شکرگزاری الهی دانست و گفت: موضوع شکرگزاری نعمت و پرداخت زکات از مهم‌ترین دستورات معنوی و اقتصادی اسلام است.

وی با تقدیر از همه دست‌اندرکاران ستاد زکات استان عنوان کرد: همراهی فرهنگ استان با موضوعات کشاورزی استان از نشانه‌های مدنیت و اعتقاد مردم به کشاورزی است.

وی با اشاره به همراهی آیین‌های شکرگزاری برداشت محصول اشاره کرد و افزود: در این راستا اقدامات مهمی انجام‌شده که توسعه فرهنگ کشاورزی یکی از شاخصه‌های توسعه کشاورزی استان است.

وی با اشاره به تلاش دولت در افزایش ضریب مکانیزاسیون از ١/٢٧ در سال گذشته به ٢/٣٣ در سال جاری گفت: از نتایج مهم این موضوع افزایش ١/٢ تن محصول در واحد سطح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: نگاه دولت به استفاده از توان داخل است و در همین راستا افزایش قیمت خرید تضمینی گندم محصول همین نگاه دولت است.

جعفری افزود: در سال جاری با پیگیری مسئولان استان اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده که نتایج تکمیلی آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود به لزوم پرداخت زکات توسط کشاورزان اشاره کرد و گفت: زکات شکرگزاری از درگاه باری‌تعالی است و سهم کسانی است که بضاعت کمتری دارند و به‌واسطه همین ضرورت در کنار نماز، زکات مطرح‌شده است. ما هم هر جا که بتوانیم بحث زکات را مطرح و درزمینهٔ ترویج آن اقدام می‌کنیم.

 در پایان مراسم از تعدادی تولیدکننده و زکات دهنده گندم تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید