Iranian Agriculture News Agency

برداشت انگور در خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان از پیش‌بینی برداشت پنج هزار و 800 تن انگور در سال جاری خبر داد و گفت: هزار و 697 هکتار از باغ‌های استان به کشت انگور اختصاص دارد که، 366 هکتار آن زیر کشت انگور دیم است.

برداشت انگور در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، منوچهر شایسته بیان کرد: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین ، خوسف و بیرجند هستند که درزمینهٔ برداشت انگور چهار هزار نفر بهره‌بردار فعالیت دارند.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: برداشت انگور از دهه سوم خردادماه به‌صورت نوبرانه و از رقم یاقوتی آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور  ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، گفت: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.

جهت ترویج روش‌­های نوین پرورش انگور در سال جاری باغ انگور به روش روسیمی و از ارقام متنوع تجاری و خارجی به‌صورت الگویی و در سطح دو هزار و 200 مترمربع در شهرستان قاین احداث شده است.

ارزش محصولات تولیدشده هزار و 917 ریال پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید