Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید نشا مکانیزه گل و گیاهان زینتی برای اولین بار در کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نشا مکانیزه گل و گیاهان زینتی برای اولین بار در کشور در شهرستان پاکدشت استان تهران تولید می‌شود.

تولید نشا مکانیزه گل و گیاهان زینتی برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز دوشنبه در جریان بازدید اولین تولید نشا مکانیزه گل و گیاه زینتی در پاکدشت تهران، گفت: با بهره‌برداری کامل، این مجموعه قادر به تولید 10 میلیون نشا به‌صورت سالیانه خواهد بود که علاوه بر تامین نیاز داخل می‌توان برای صادرات آن نیز برنامه‌ریزی کرد.

وی با تأکید به اینکه از مجموع 2.6 هکتاری این مجموعه 8 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر این واحد 3.5 میلیون نشا تولید می‌کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده هر نشا در این مجموعه معادل قیمت وارداتی نشا قبل از افزایش نرخ ارز است.

طهماسبی بابیان اینکه در این مجموعه در حال حاضر 80 نفر به‌صورت مستقیم و 200 نفر به‌صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند، گفت: این مجموعه علاوه بر اشتغال‌زایی از واردات بی‌رویه نشاهای گیاهان زینتی و خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرده است.

وی بابیان اینکه این مجموعه هم‌اکنون به کشورهای آذربایجان، عراق، ارمنستان صادرات دارد، ادامه داد: 11 میلیارد و 696 میلیون تومان از محل بند الف تبصره 18 برای ساخت و توسعه این واحد تولیدی تسهیلات پرداخت‌شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید