Iranian Agriculture News Agency

توسعه اقتصاد دریا محور با افزایش تولید پرورش ماهی در قفس

مدیرکل شیلات گلستان در حاشیه بازدید از قفس‌های پرورش ماهی در دریای استان اظهار داشت: پارسال حدود ۳۰۰ تن ماهی در استان به این روش تولید شد و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران و گسترش پرورش ماهی در قفس پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهی در قفس در این استان حداقل دو برابر بیشتر از پارسال شود.

توسعه اقتصاد دریا محور با افزایش تولید پرورش ماهی در قفس

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، اسماعیل جباری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷5 قفس و بن ( محیط محصور) در محدوده آبی استان مستقر است، ادامه داد: با استقبال سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد قفس و پن در دریا به بیش از ۱۰۰ عدد برسد.

وی در ادامه از ذخیره‌سازی 150 هزار قطعه بچه ماهی در استان خبر داد و گفت : هر قفس اشتغال 12 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال دارد.

جباری بابیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های نوین و کارآمد پرورش ماهی است، گفت: این روش پرورش ماهی مزایای زیادی مانند استفاده از فضای کمتر، تولید ماهی باکیفیت مناسب، صرفه‌جویی در مصرف آب و نهاده‌ها، افزایش سرعت تولید و کاهش خطرات زیست‌محیطی را دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان گلستان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای پرورش ماهی در قفس است، خاطرنشان کرد: این استان از سواحل طولانی و عمق مناسب برای پرورش ماهی در قفس برخوردار است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: اداره کل شیلات استان با ارائه تسهیلات و خدمات حمایتی از سرمایه‌گذاران درزمینهٔ پرورش ماهی در قفس حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید