Iranian Agriculture News Agency

توسعه همکاری‌های ایران و هند در حوزه صادرات و واردات محصولات دامی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با رئیس سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی فرآوری شده هند در خصوص هماهنگی‌های بهداشتی صادرات و واردات محصولات دامی و آبزی‌پروری و نهاده‌ای دو کشور تبادل‌نظر کردند.

توسعه همکاری‌های ایران و هند در حوزه صادرات و واردات محصولات دامی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی، معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار با آبشیهِک، رئیس سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی فرآوری شده هند (APEDA) و سودانشو معاون این سازمان، به‌اتفاق رایزن و کارشناس اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند دیدار کردند.

گفتنی است سازمان توسعه صادرات محصولات غذایی کشاورزی و فرآوری شده (APEDA) توسط دولت هند و بر اساس قانون سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و فرآوری شده غذایی این کشور که در دسامبر 1985 میلادی توسط مجلس تصویب شد، تأسیس‌شده و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در خصوص صادرات و واردات در کشور هندوستان است.

نوروزی همچنین در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، موضوعات مربوط به صادرات و واردات نهاده‌های دامی، گوشت، پشم، تخم‌مرغ SPF، آبزیان و ...موردبحث و بررسی قرارداد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به‌اتفاق هیأت همراه همچنین از مجموعه کشتارگاهی لولو (LULU) بازدید و نشان A مشروط سطح بهداشتی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران را به مدیریت این کشتارگاه اعطا کرد.

بازدید از مجموعه کشتارگاهی آلانا به اتفاق کارشناسان ایرانی مقیم سازمان دامپزشکی کشور در هندوستان نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی در جریان سفر به این کشور بود که با اعطای نشان بهداشتی کلاس+ A سطح بهداشتی این کشتارگاه مشخص شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید