Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد:

طرح پرواربندی گاومیش در استان خوزستان اجرا می‌شود

مدیر عامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد گفت: با هدف دستیابی به امنیت غذایی و با توجه به مشکلات تامین گوشت قرمز، طرح پرواربندی گاومیش در مرکز تولید خوزستان شرکت نهاده‌های دامی جاهد عملیاتی شد.

طرح پرواربندی گاومیش در استان خوزستان اجرا می‌شود

محمدعلی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: در فاز اول این طرح، کلچه‌های نرگاومیش جهت پرواربندی نگهداری و در زمان لازم در بازار استان عرضه خواهند شد و در فاز بعدی گاومیش مولد برای تامین زنجیره و تولید مواد ژنتیکی این نژاد مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به یکی از مزایای مهم طرح  پرواربندی گاومیش گفت: کمک به توسعه اقتصاد گاومیش داران خوزستان، از طریق خرید کلچه‌های پای پروار و کمک به نگهداری گاومیش‌های مولد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در منطقه، به عنوان یکی از مزایای مهم این طرح است.

مدیر عامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد ادامه داد: مرکز پرواربندی گاومیش استان خوزستان در سالهای گذشته نیمه فعال بوده و درحال حاضر ضمن اجرایی شدن طرح پرواربندی گاومیش، با تکمیل سالن گله مادری مرغ بومی خوزستان، تولید جوجه یکروزه بومی، تخم‌مرغ نطفه‌دار و نیمچه مرغ بومی نیز تولید می‌شود.

عرضه حدود 10 تن خرمای رقم برهی در بازار

مهری اضافه کرد: همچنین تمام اراضی مرکز پرواربندی گاومیش استان خوزستان که تاکنون بایر و بدون استفاده بوده اند، به کشت برنج، جو، یونجه و گندم اختصاص یافته، و در سال جاری حدود 10 تن خرمای رقم برهی نیز از مرکز فوق روانه بازار شده است.

به گزارش ایانا، شرکت نهاده های دامی جاهد وابسته به موسسه جهاد استقلال وزارت جهاد کشاورزی است که با نزدیک به 30 سال سابقه فعالیت، با دارا بودن نیروهای متخصص و مجرب و زیرساخت‌های منحصر به فرد و نژادهای مختلف و برتر جهان، و همچنین اخذ نمایندگی از شرکت‌های معتبر جهان و کد بین المللی NAAB مهمترین و بزرگترین تولید کننده و تامین کننده مواد ژنتیکی در کشور و است. همچنین این شرکت در تامین نهاده های مورد نیاز صنعت دامپروری کشور و واردات و صادرات انواع خوراک دام و طیور فعالیت ویژه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید