Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در همایش روز ملی دامپزشکی مطرح کرد:

نقش مهم سازمان دامپزشکی در تایید سلامت محصولات صادراتی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات پایدار مواد پروتئینی نظیر گوشت و مرغ تایید ایمنی سلامت آنها مورد توجه است که این امر نقش مهم سازمان دامپزشکی را در حوزه صادرات این محصولات را نیز نشان می‌دهد.

نقش مهم سازمان دامپزشکی در تایید سلامت محصولات صادراتی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز ملی دامپزشکی که با حضور محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور، حامد زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور و جمعی از دامپزشکان سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی دامپزشک و قدردانی از زحمات این بخش اظهار کرد: نقش دامپزشکی برای کشور بسیار حائز اهمیت است، یکی از پارامترهای مهم وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین امنیت غذایی مردم سلامت غذا است که آن را مدیون دامپزشکان هستیم.

وی افزود: اگر امروز با آرامش غذا تهیه می کنیم به دلیل این است که دامپزشکان کار خود را به درستی انجام می دهند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه امروز کسی به دنبال فرآورده های غذایی خارجی نیست چرا که امنیت خاطر برای مصرف غذاهای داخلی وجود دارد، تصریح کرد: نقش دامپزشکان در حوزه نظارت بسیار مهم است، اگر صادرات پایدار می‌خواهیم باید محصولات ما در بازارهای هدف به خوبی به فروش برسد که منوط به ایفای نقش دامپزشکی در این زمینه است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا نام و نشان محصولات دامی، شیلاتی و لبنی ایران در هر کشور طنین انداز شود. برای صادرات پایدار مواد پروتئینی نظیر گوشت و مرغ تایید ایمنی سلامت آنها مورد توجه است که این امر نقش مهم سازمان دامپزشکی را در حوزه صادرات این محصولات را نیز نشان می‌دهد.

مقام عالی وزارت، نقش دامپزشکی در امنیت محصولات صادراتی و وارداتی را بسیار حائز اهمیت دانسته و گفت: در حوزه واکسن و دارو موسسه رازی و شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی انجام داده اند و وزارت جهاد کشاورزی حمایت کامل خود را از این بخش ها خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید دارو و واکسن مسیر را برای بخش خصوصی باز کرده‌ایم، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به وسیله موسسه رازی با بخش خصوصی رقابت نخواهد کرد، بخش خصوصی می تواند در واردات و صادرات واکسن فعالیت کند و وزارت جهاد کشاورزی از این بخش حمایت می کند.

ساداتی نژاد در رابطه با برون سپاری خدمات گفت: بسیاری از وظایف به بخش خصوصی واگذار شده است و تا جایی که ممکن باشد در دامپزشکی هم این کار انجام خواهد شد اما بخش روستایی و عشایری در زمینه واسپاری به کمک بیشتری نیاز دارند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی خود را موظف به حمایت در حوزه دامپزشکی می‌داند تا غذای سالم و باکیفیت، ارزان و با منشاء داخلی تولید شود که مأموریت ریاست جمهوری به وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید به حوزه پرسنلی در وزارت خانه رسیدگی ویژه شود، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به باقی وزارتخانه ها شرایط پایین تری دارد و امیدواریم بتوانیم این دغدغه را برطرف کنیم.

وی افزود: آزمایشگاه گلمکان 25 سال است که معطل مانده است، این آزمایشگاه مرجع است و هزینه زیادی برای آن شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

ساداتی نژاد در پایان با تقدیر از تلاش ها و خدمات دامپزشکان ابراز امیدواری کرد: شرایط بهتر و پایدارتری را در تولید محصولات تجربه کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید