Iranian Agriculture News Agency

توصیه‌های فنی به کشاورزان استان تهران برای کنترل علف‌های هرز و سن

هیچگونه بیماری گیاهی در مزارع غلات استان مشاهده نشده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: براساس بررسی دقیق شبکه های مراقبت وپیش آگاهی و گزارشات نظارتی کارشناسان حفظ نباتات خوشبختانه تاکنون مشکل بیماری در مزارع مشاهده نشده است.

توصیه‌های فنی به کشاورزان استان تهران برای کنترل علف‌های هرز و سن

عباسعلی عامری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران، با بیان این مطلب گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با ایجاد اکیپ های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

عباسعلی عامری افزود: تاکنون حدود 38هزار هکتار از مزارع استان، مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز انجام شده است، با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند تا 25 درصد خسارت وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این خسارت به‌طور نامحسوس است، متأسفانه از سوی برخی کشاورزان مورد غفلت قرار می‌گیرد، از این رو در مقطع زمانی فعلی و با توجه به بازدیدهای کارشناسان و پیرو اطلاعیه‌های قبلی تأکید می‌شود به‌منظور جلوگیری از خسارت علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی دیرکاشت با مشورت کارشناسان حاضر در منطقه، در نخستین فرصت نسبت به مبارزه اقدام کنند.

 

عامری در پایان تصریح کرد: از آنجا که ریزش‌های اولیه آفت سن غلات نیزدر مزارع مشاهده نشده از کشاورزان درخواست می‌شود به اطلاعیه‌های بعدی مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان و این سازمان و توصیه‌های کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی که به‌طور مستمر در حال بازدید از مزارع هستند توجه لازم را داشته باشند و به‌موقع نسبت به کنترل شیمیایی این آفت اقدام کنند تا همانند سنوات قبل از بروز خسارت احتمالی به محصول جلوگیری شو

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید