Iranian Agriculture News Agency

دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش زالو در شهرستان بهارستان برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان از برگزاری دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش زالو در این شهرستان خبر داد.

دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش زالو در شهرستان بهارستان برگزار شد

به گزارش ایانا در استان تهران، مرادی گفت: دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش زالو باهدف تکثیر و پرورش علمی زالوی طبی در شهرستان بهارستان برگزار شد .

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی شناسایی نیروهای بالقوه و علاقه‌مند در زمینه تولید، فرآوری و صادرات زالو، توسعه کاربردهای آن، ایجاد بستر لازم برای تحقیق و فرآورده‌های جانبی از زالو، ایجاد کارگروه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی در این زمینه، درمان بیماری‌ها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی و اشتغال و کارآفرینی است.

مرادی درخصوص سرفصل مطالب بیان شده اظهار داشت : شرکت‌کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با دستورالعمل‌های موجود در این بخش با مبانی زالودرمانی، تغذیه و شرایط نگهداری، شناخت زالو و تشخیص گونه طبی و غیرطبی، بیماری‌ها و روش پیشگیری از آن، محصولات جانبی زالو و بررسی راهکارهای صادرات آشنا شدند؛ همچنین  نحوه راه‌اندازی فارم پرورش و تکثیر زالو، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش را فرا گرفتند.

زالو حیوانی از گروه کرمهای آبزی و از راسته آرواره داران است که از لحاظ تاریخی در پزشکی استفاده می شدند، امروزه نیز استفاده از زالو یکی از راهکارهای موثر به منظور درمان برخی از بیماریها به اثبات رسیده و پرورش زالو بعنوان یکی از دوره های آموزشی سودمند و یکی از راههای مناسب برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد می باشد. لذا برگزاری دوره های آموزشی و آگاه سازی علاقمندان می تواند زمینه ساز توسعه کارآفرینی و اشتغال باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید