Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش بلدرچین در شهرستان بوشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: کارگاه آموزشی پرورش بلدرچین برای کارشناسان و زنان صندوق خرد روستایی در روستای قلعه سوخته شهرستان بوشهر برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش بلدرچین در شهرستان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر کبری توکلی افزود: پرورش بلدرچین از جمله پر ارزش ترین و زود بازده ترین صنعت در صنعت پرورش طیور است و از نظر بازگشت سرمایه اولیه در یک دوره پرورش که زمان آن از ورود جوجه یک روزه تا کشتار آن، حدود 45 روز است و در مورد بلدرچین تخم گذار نیز بازگشت سرمایه، حدود 42 تا 50 روز است از اهمیت اقتصادی ویژه برخوردار است.

توکلی اظهار کرد: بلدرچین مقاومت بدنی بالایی در برابر بیماری ها و ویروس ها دارند و می توان آن را در تراکم بالا و به صورت انبوه پرورش داد .  یکی از اصلی ترین مزایای پرورش بلدرچین ، نیاز به سرمایه کم دارد و دارای بازار فروش خوبی است و دوره پرواری آن کوتاه می باشد. باشد . فراورده های بلدرچین شامل تخم و گوشت بوده که ارزش غذایی مفید و فراوانی دارد . همچنین فضولات بلدرچین نیز به عنوان کود در رشد محصولات کشاورزی قابل استفاده است .

وی افزود: دوره جوجه کشی بلدرچین معمولا 17 روز می باشد، در طی این مدت می توان فضای مورد نظر برای پرورش بلدرچین ها را آماده کرد. مکان پرورش بلدرچین باید ساکت باشد زیرا صدا باعث ایجاد استرس در بلدرچین شده و تاثیر بدی به جای میگذارد. مکان مورد نظر برای پرورش نیز باید دارای سیستم تهویه، سیستم نوررسانی، تامین رطوبت و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب داشته باشد. وجود هر چهار سیستم برای پرورش ضروری است و نبود هر یک موجب تلفات جبران ناپذیری خواهد شد. برای شروع می توان از یک اتاق یا انباری در بیرون از خانه استفاده نمود. بعد از مرور زمان می توان محیط پرورش بلدرچین را بزرگ کرده و به صورت حرفه ای به این کار پرداخت.

توکلی اظهار کرد: تاکنون چند کارگاه آموزشی در زمینه پرورش و نحوه نگهداری بلدرچین با موضوعات آشنایی با نژادهای گوشتی بلدرچین، آماده سازی سالن، نحوه پرورش و تغذیه بلدرچین و بازاریابی و فروش محصول آن برگزار گردیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید