Iranian Agriculture News Agency

برای پیشبرد انقلاب اسلامی باید از مکتب امام راحل صیانت کرد

امام جمعه موقت بوشهر با بیان این‌که این عصر و قرن تحت تاثیر شخصیت بی‌بدیل امام خمینی (ره) با تاسی از آموزه‌های اسلامی قرار دارد، گفت: برای پیشبرد این انقلاب باید از مکتب امام راحل صیانت کرده و گوش به فرمان فرزند خلفش باشیم.

برای پیشبرد انقلاب اسلامی باید از مکتب امام راحل صیانت کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد سالروز رحلت امام و قیام ۱۵خرداد و شهادت جمعی از هموطنان در این روز و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت گفت: آنچه از حوادث دهه‌های اخیر و تاریخ معاصر برداشت می‌شود این است عصر اخیر عصر امام خمینی (ره) و عصر رهبر معظم انقلاب است.

وی توضیح داد: این عصر و قرن تحت تاثیر شخصیت بی‌بدیل امام خمینی (ره) قرار دارد که با تاسی از آموزه‌های اسلام ناب محمدی، بسیاری از مناسبات جهان معاصر را به چالش کشاند و الگوی جدید به جهان اسلام ارائه کرد و جهان را به سوی ارزش‌های حقیقی سوق داد.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: نظام ظلمت‌زده سلطه با حضور امام راحل از همان سال‌های اول همه تلاش خود را برای نابودی نهضت امام و انقلاب اسلامی به‌کار برد، اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی افزود: پس از آن نظام سلطه سعی کرد نهضت امام را در چارچوب ایران محدود کند و اجازه ندهد به بیرون از مرز‌ها برود، اما باز موفق نشد و اکنون نیز به دنبال دین حراسی، اسلام حراسی، ایران حراسی و انقلاب حراسی است.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: نظام سلطه با تشکیل اتاق‌های فکر مشغول جنگ با نهضت اسلامی شد که قیام ۱۵ خرداد برای مقابله با یکی از همین دسیسه‌ها بود که هر چند یک مصیبت بود و شمار بسیاری به شهادت رسیدند، اما از سویی استقلال و آزادی ملت ایران را به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه داریم برای پیشبرد این انقلاب از مکتب امام راحل صیانت کرده و گوش به فرمان فرزند خلفش باشیم که در این سال‌ها هشدار‌های بسیاری برای ایستادگی در مقابل قدرت‌های خارجی، مبارزه با تفرقه افکنی، حفظ وحدت مردم، حفظ مردمی بودن حکومت و اصرار بر سازندگی داشتند که همگی از مواردی است که در مکتب امام بر آن تاکید شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در رفح و بمباران چادر‌های آوارگان فلسطینی که موجب شهادت ده‌ها غیر نظامی و مردم بی‌دفاع شد، گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که حتی در قلب آمریکا نیز مردم، استادان دانشگاه و دانشجویان خیزش اعتراضی بر علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها داشته‌اند، اما همه دنیا باید تلاش کرده و بر علیه این رژیم کودک‌کش قیام کنند.

وی اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از همه خط قرمز‌ها عبور کرده و تمام ابعاد انسانی را زیر پا گذاشته است، البته علت عصبانی شدنش، حکم دادگاه لاهه است که موجب شده اسرائیل خود را در انزوا ببیند و نهایت توحش را از خود نشان دهد.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: در همین زمینه رهبر معظم انقلاب نامه‌ای را خطاب به دانشجویان در آمریکا بیان داشته و خطاب به آنها گفتند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید؛ شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان (که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند) مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلسی می‌تواند در تراز انقلاب باشد که آن‌جا که به نفع منافع ملت است رای بدهد و آن‌جا که نباید رای ندهد و به دنبال خواسته‌ای مشروع مردم باشد.

وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بیان کرد: این انتخابات دو حجت را در سر راه ملت و داوطلبان قرار داده که یکی شهادت سردار قاسم سلیمانی و دیگری شهادت آیت‌الله رئیسی است.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: اخلاص و پاکی رئیس جمهور شهید موجب شده توقع مردم بالا برود؛ پس داوطلب ریاست جمهوری باید زندگی مجاهدانه داشته باشد و تدین، تعبد، خدامحور بودن، صداقت، صبر انقلابی، ولایتمداری، ساده زیستی، حیف و میل نکردن اموال بیت‌المال و دوری از شهرت برای خود و اطرافیان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید