Iranian Agriculture News Agency

آغاز ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری جنوب کشور در دشتستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در آیین آغاز اجرا مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان از احیا 32 واحد دامپروری و پرورش مرغ در استان بوشهر خبر داد و گفت: 13 واحد مرغداری به ظرفیت 400 هزار قطعه در دو سال گذشته در استان بوشهر احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

 آغاز ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری جنوب کشور در دشتستان

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، افشین قطبی بیان کرد: در این راستا 19 واحد پرورش دام سنگین و سبک به ظرفیت سه هزار و 200 رأس احیا و دوباره راه‌اندازی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری جنوب کشور در دشتستان خبر داد و بیان کرد: مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان با سرمایه‌گذاری هزار و 700 میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه در زمینی وسعت 50 هکتار احداث می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این مجتمع دامپروری در مدت پنج سال به تولید نهایی برسد.

قطبی خاطرنشان کرد: این مجتمع در قالب 150 واحد پرواربندی گوساله با 100 راس و 10 واحد جانبی از جمله قرنطینه دام، کارگاه تولید، کمپوست، مهمانسرا، محل عرضه دام، باسکول و کارخانه خوراک دام و همچنین داروخانه دامپزشکی احداث می‌شود.

وی فرصت اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع را هزار نفر دانست و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی در مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان 400 شغل مستقیم و 600 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: تولید گوشت قرمز و ایجاد امنیت غذایی از اهداف اصلی طرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید