Iranian Agriculture News Agency

۴۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از آغاز برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان تا کنون ۴۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شده است.

۴۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی با اشاره به این‌که برداشت گوجه‌فرنگی از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر از آبان آغازشده است، بیان کرد: از آغاز برداشت گوجه‌فرنگی در استان تاکنون حدود ۴۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی شده است.

وی یادآور شد: برداشت گوجه‌فرنگی استان ابتدا از مناطق تنگ ارم و بوشکان شهرستان دشتستان آغاز شد و در زمان حاضر بیشتر محصول از مزارع دشتی، دیر، کنگان و عسلویه برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بابیان این‌که در اوج برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع استان بوشهر هستیم، اضافه کرد: در زمان حاضر روزانه بیش از هشت هزار تن محصول از زمین‌های کشاورزی استان برداشت می‌شود که این میزان برداشت نیازمند مدیریت مزارع برای زمان بارگیری و حمل در راستای تعادل عرضه و تقاضا و تناسب قیمت در بازار است.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی لازم برای رعایت بهینه الگوی کشت ابلاغ‌شده تا از ضرر و زیان کشاورزان و تولیدکنندگان جلوگیری شود.

توکلی گفت: امسال بر اساس طرح الگوی کشت ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر به تولید گوجه‌فرنگی اختصاص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت تا اواخر فرودین سال آینده بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی در استان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به صادرات بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی استان بوشهر به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، افزود: ۱۵۰ هزار تن محصول نیز برای فرآوری به کارخانه‌های تولید رب گوجه‌فرنگی ارسال می‌شود و مابقی که حدود ۲۵۰ هزار تن است نیز به‌صورت تازه خوری در بازار‌های داخلی عرضه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید