Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در بوشهر

استاندار بوشهر با بیان اینکه تولید آبزیان در استان افزایش یافته است، گفت: بیش از 60 درصد میگو پرورشی کشور در بوشهر تولید می‌شود و افزایش پرورش آبزیان در دستور کار قرار گرفته است.

تولید بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد محمدی‌زاده بیان کرد: تلاش برای رشد صادرات آبزیان مورد تأکید قرار دارد و تمام ظرفیت خود را برای تحقق این مهم به کار می‌گیریم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه یک شهر مولد با 850 هکتار بین بوشهر و تنگستان ایجاد شده گفت: شهر مولد برای زندگی و اشتغال با محوریت صنعت آبزی‌پروری در استان بوشهر آغاز به کار کرده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه تولید میگو به روش‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این راستا زنجیره آبزی پروری در استان بوشهر در حال تکمیل شدن است.

محمدی‌زاده توضیح داد: نصب قفس‌های پرورش ماهی در خلیج‌فارس یکی از ظرفیت‌ها است که در این راستا تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از هفت هزار تن به بیش از 11 هزار تن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه آبزیان، ارائه و عرضه محصول میگو پرورشی بدون توجه به فرآوری است، که نمایشگاه آبزیان فرصت مهمی در عرصه آشنایی فعالان عرصه آبزیان با تجهیزات فرآوری را فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر، گذر از خام‌فروشی را یکی از برنامه‌ها دانست و گفت: ایجاد صنایع فرآوری آبزیان در استان بوشهر شتاب گرفته که با تکمیل زنجیره ارزش آبزیان زمینه ایجاد ارزش افزوده این محصول فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید