Iranian Agriculture News Agency

پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت در استان بوشهر ابلاغ شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت طرح جهش تولید در دیمزارها استان بوشهر ابلاغ شد.

پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت در استان بوشهر ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار ایانا، شهریار مرشدی گفت: پیوست آموزشی ترویجی مرحله داشت طرح جهش تولید در دیمزارها باهدف پایداری و افزایش تولید و بهره‌وری محصولات کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در استان ابلاغ شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از آغاز طرح تاکنون هزار و ۱۳۴ نفر از بهره‌برداران و کارشناسان پهنه در قالب کارگاه‌های آموزشی، روز مزرعه، دوره‌های ترویجی و ایجاد مزارع الگویی آموزش‌دیده‌اند که پیش‌بینی می‌شود، با اجرای برنامه ابلاغی در مرحله داشت طبق پیوست ابلاغ‌شده تعداد هزار و ۲۸۰ نفر از بهره‌برداران و کارشناسان پهنه در قالب فعالیت‌های آموزشی ترویجی در جهت افزایش ضریب نفوذ دانش متناسب با اهداف و سیاست‌های طرح ابلاغی آموزش‌های لازم را سپری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت آفات و بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز مزارع در دوره داشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ عدم اهمیت به این موضوعات، کاهش چشم‌گیر عملکرد را به دنبال دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در همین راستا ۱۸ کارگاه آموزشی، توسط مدرسین خبره و با حضور محققین معین به‌منظور کنترل به‌موقع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش عملکرد پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید