Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت سازی لازم برای تولید گوشت قرمز در استان بوشهر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید گوشت قرمز در واحدهای دامپروری صنعتی استان با تامین سرمایه مورد نیاز افزایش می‌یابد.

ظرفیت سازی لازم برای تولید گوشت قرمز در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در حمیدرضا جهان بخش بیان کرد: در دو دهه اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی توسط بخش خصوص درزمینهٔ احداث واحدهای پرواربندی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت‌سازی زمینه مناسبی برای تولید گوشت قرمز بخصوص گوشت گوساله پرواری در مناطق مستعد استان به وجود آورده به‌طوری‌که سالانه بیش از سه هزار تن گوشت قرمز از فعالیت واحدهای پرواربندی صنعتی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: نتیجه اجرای این سیاست ظرفیت‌سازی بیش از ۳۷ هزار رأسی در پرواربندی گوساله و ۱۵ هزار رأسی در پرواربندی بره بوده است که بخش مهمی از این ظرفیت عمدتاً به دلیل کمبود تسهیلات سرمایه در گردش مغفول مانده و در صورت تأمین سرمایه موردنیاز از سوی بانک‌های عامل استان امکان افزایش تولید در واحدهای صنعتی حداقل به میزان دو برابر وضع فعلی وجود دارد.

جهان‌بخش خاطرنشان کرد: در صورت تأمین سرمایه در گردش امکان افزایش تولید از واحدهای پرواربندی صنعتی وجود دارد که در کنار این تولید اشتغال پایدار خوبی نیز ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر یکی از استان‌های مطرح درزمینهٔ پرواربندی دام بوده که بخشی از تولیدات به مقصد کشتارگاه‌های استان‌های هم‌جوار و یا مرکزی کشور منتقل می‌شود.

استان بوشهر با داشتن بیش از یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین سالانه هشت هزار و 200 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کند و از این میزان تولید سالانه حدود هزار و 200 تن مربوط به دامداران عشایری و هفت هزار تن مربوط به دامداران روستایی و صنعتی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید