Iranian Agriculture News Agency

طرح «ده‌گردشی» در تنگستان اجرا شد/ مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز

سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر گفت: طرح ده‌گردشی در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز شهرستان تنگستان اجرا شد.

طرح «ده‌گردشی» در تنگستان اجرا شد/ مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد مشایخی بیان کرد: ۳۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۱۷ هزار و ۱۴۰ مترمربع در اراضی کشاورزی با ده‌گردشی و پایش توسط واحد گشت شهرستان شناسایی و اخطاریه صادر شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی که تهدیدی برای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند موجب کاهش رونق محصولات کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از اراضی کشاورزی که به‌صورت دیم کشت می‌شود لذا جهت حفاظت و جلوگیری از تخریب اراضی برای متقاضیان تغییر کاربری باید فقط بر اساس ضرورت موافقت شود.

مشایخی افزود: متقاضیان قبل از هرگونه مجوزی از ساخت‌وساز غیرمجاز خودداری کنند و درخواست خود را از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند تا پس از بررسی درخواست توسط کارشناسان امور اراضی شهرستان و ارسال به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری نسبت به تعیین تکلیف درخواست آن‌ها اقدام شود.

وی همچنین از مردم خواست که ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از طریق سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) گزارش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید