Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۱۷۴ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پایان عملیات برداشت خرما از سطح نخیلات استان و برداشت ۱۷۴ هزار تن محصول به‌دست کشاورزان خبر داد.

برداشت ۱۷۴ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر

کبری توکلی بیان کرد: با پایان برداشت محصول نخیلات از سطح ۳۴ هزار هکتار از باغ‌های استان بوشهر، کشاورزان ۱۷۴ هزار تن محصول برداشت کردند.

وی ادامه داد: از این میزان محصول، ۱۵ هزار تن خارک، ۴۵ هزار تن رطب و ۱۱۰ هزار تن به‌صورت خرما برداشت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ۱۱۰ هزار تن محصول خرما استان بوشهر ۳۰ هزار تن آن به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و همچنین اروپا صادر می‌شود.
توکلی با بیان اینکه تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ تن از خرما استان بوشهر صادر شده است، افزود: بقیه خرمای تولیدی نیز در سردخانه‌های استان ذخیره و در طول سال به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
وی ارقام خرما برداشت شده استان بوشهر را شامل کبکاب، زاهدی، خاصویی، شکر، مجول، پیارم، برحی دانست و بیان کرد: از این میان رقم کبکاب با ۶۷ درصد بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده، رقم زاهدی و قصب با ۱۳ درصد در رتبه دوم و سایر ارقام در مجموع ۲۰ درصد برداشت استان را شامل می‌شوند.
توکلی گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و در راستای افزایش عملکرد باغ‌های خرمای استان، طرح‌های متنوعی همچون تغذیه متعادل نخیلات و سازگاری با خشکسالی در شهرستان‌های استان اجرا و در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید