Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح جهش تولید در دیمزارها استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم آغاز شده است.

آغاز طرح جهش تولید در دیمزارها استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی بیان کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است.

وی افزود: با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) و سازمان جهادکشاورزی، برای اولین سال در استان بوشهر در سطح 20 هزار هکتار در 6 شهرستان های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این طرح فرا وزارتی در دیمزارها از دورافتاده‌ترین نقاط در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و مناطق مرزی گرفته تا دشت‌های میانی استان را شامل می‌شود.

توکلی ادامه داد: مجموعه اقدامات، بر اساس نتایج و دستورالعمل‌های موسسه تحقیقات دیم کشور و دستورالعمل‌های ارسالی از معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: محصولات مشمول این طرح به‌صورت کشت پاییزه و در تناوب با سایر محصولات کشت می‌شود که به نوعی مزیت محسوب می‌شود.

توکلی همچنین تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز، استفاده بهینه از منابع آب را از اهداف این طرح برشمرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، نخود، عدس و علوفه‌ها (نخود علوفه‌ای، ماش علوفه‌ای، قصیل)، دانه‌های روغنی (کاملینا، کلزا و گلرنگ، آفتابگردان و سویا ) و گیاه دارویی زیره سبز است.

توکلی گفت: آموزش رایگان به کشاورزان، تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه کود، تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطاء می‌شود.

وی گفت: همچنین خرید تضمینی محصولات نیز از برنامه‌های حمایتی و تشویقی این طرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید