Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از پوستر الگوی کشت در استان بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هم‌زمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته دولت پوستر آموزشی ترویجی تغییر الگوی کشت با توسعه محصولات سازگار رونمایی شد.

رونمایی از پوستر الگوی کشت در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، نوذر منفرد روز پنجشنبه در حاشیه آئین رونمایی از پوستر الگوی کشت در استان بوشهر بیان کرد: این پوستر از سوی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با مشارکت‌معاونت بهبود تولیدات گیاهی مدیریت زراعت و مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی تهیه شده است.

وی افزود: اجرای الگوی کشت محاسن بسیار زیاد و متنوعی از جمله تضمین امنیت غذایی و پایداری تولید، حفاظت منابع پایه و افزایش بهره‌وری عوامل تولید، ضروری شدن بهینه‌سازی الگوی مصرف در راستای اجرای الگوی کشت و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی در ازا بهره‌برداری و بهره‌وری مناسب از منابع پایه‌دار است.

منفرد همدلی و همکاری کشاورزان را اساسی ترین رمز موفقیت در الگوی کشت عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: حفاظت آب‌و‌خاک برای آیندگان با استفاده اصولی از منابع پایه تولید، حفاظت از منابع تولید، بهره ‌برداری متعادل از منابع پایه، حفظ منابع طبیعی، کاهش اثرات سو خشک‌سالی از جمله دیگر محاسن الگوی کشت است.

وی گفت: هدف از تولید و انتشار این پوستر آموزشی ترویجی معرفی و ترویج محصولات کم آب‌بر به کشاورزان جهت جایگزینی محصولات پر آب بر در راستای تحقق اهداف الگوی کشت در استان بوشهر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید