Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای تسریع در حل مشکلات جامعه عشایری استان بوشهر

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: بیش از پنج هزار خانوار عشایری با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت هفت ماه از سال را در مناطق قشلاقی این استان ساکن هستند که سعی می‌کنیم مشکلات آن‌ها را برنامه‌ریزی حل کنیم.

برنامه‌ریزی برای تسریع در حل مشکلات جامعه عشایری استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی رستمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تسریع در حل مشکلات جامعه عشایری استان، گفت: امور عشایر استان بوشهر تأمین آب شرب سالم برای انسان و دام، ارائه تسهیلات به جامعه هدف، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، توزیع صفحات خورشیدی تولید برق و  همچنین همکاری در حوزه‌های درمان آموزش و اجرای طرح‌های عمرانی همانند ساخت آب‌نما و بهسازی و ساخت جاده‌های عشایری ازجمله خدماتی است که به جامعه عشایری ارائه می‌دهد.

وی بابیان اینکه عشایر استان پنج ماه از سال را در مناطق ییلاقی سپری می‌کنند، افزود: در زمان حضور عشایر در مناطق ییلاقی، امور عشایر استان تلاش می‌کند ضمن تأمین نهاده‌های دامی، طرح‌های عمرانی موردنیاز جامعه عشایری را اجرا کند.

رستمی گفت: در کنار دامداری در حال برنامه‌ریزی در چهار حوزه گردشگری، تولید گیاهان دارویی، توسعه صنایع‌دستی و تولید گوشت قرمز  برای  تنوع‌بخشی به درآمد‌های جامعه عشایری استان هستیم.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره منویات رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین، بیان کرد: سعی می‌کنیم در کنار کار‌های خدماتی و فعالیت‌های فرهنگی، خدمات انجام شده به جامعه عشایری را نیز اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید