Iranian Agriculture News Agency

در پی اجرایی شدن دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود:

پرورش ماهی در استخرهای پیش‌ساخته

در پی دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اقتصاد دریا محور در شهرهای مولد کشاورزی و اهمیت این مسئله برای اشتغال‌زایی، مدیر کل شیلات بوشهر از پرورش ماهی در استخرهای پیش‌ساخته خبر داد.

پرورش ماهی در استخرهای پیش‌ساخته

عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای  در سواحل استان که در دستور کار شیلات بوشهر قرار دارد، پرورش ماهی در استخرهای پیش‌ساخته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرورش ماهی در قفس در دریا هزینه بسیار بالایی دارد و نیاز است که پرورش ماهی با هزینه بسیار پایین در سواحل انجام شود تا جامعه صیادی نیز به این چرخه ورود کند، این روش به‌صرفه‌تر است.

وی افزود: پرورش ماهی در استخرهای پیش‌ساخته و بتنی با هزینه بسیار کمتر انجام می‌گیرد، شیلات استان برنامه ویژه‌ای به همین منظور دارد و پیگیر اجرایی کردن آن است. در حال حاضر نیز دو طرح در شهرستان کنگان در حال اجرا است

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر پرورش ماهی در قفس، پرورش و تکثیر میگو و صید و صیادی از دیگر برنامه‌های شیلات برای استفاده از دریا است. همچینین پرورش ماکروجلبک، پرورش و تکثیر صدف‌های خوراکی، پرورش و تکثیر پلی کت یا کرم نریئس نیز در دستور کار است.

وی یادآور شد: دو مورد آخر در برنامه‌های شیلات استان است. به‌محض اینکه کار تکثیر آن به‌صورت انبوه انجام شد، برای پرورش مجدداً در روستاهای ساحلی کار پرورش به ساحل‌نشینان واگذار شود تا با این روش مانع از مهاجرت ساحل‌نشینان شویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید