Iranian Agriculture News Agency

تنگستان مقام اول کیفیت خرمای کبکاب کشور را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: تنگستان با سطح زیر کشت سه هزار و ۸۰۰ هکتار نخلستان مقام اول کیفیت خرمای کبکاب کشور را دارا است.

تنگستان مقام اول کیفیت خرمای کبکاب کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، اسلام رضایی  با بیان اینکه واشماری نخیلات شهر اهرم ۸۰ درصد پیشرفت دارد اظهار داشت: تنگستان با داران بودن سطح زیرکشت سه هزار ۸۰۰ هکتار نخلستان مقام اول کیفیت خرمای کبکاب کشور دارا است که به کشورهای اوکراین، روسیه، عراق و دول عربی صادر می‌شود.

وی از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی نخیلات شهرستان با سود ۱۰ درصد خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته این شهرستان با تولید سالانه ۳۰ تن خرما و رطب مقام دوم از لحاظ سطح زیر کشت و تولید خرما در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی تنگستان افزود: اکنون سه واحد بسته بندی و فرآوری فعال در سطح شهرستان فعالیت هستند که ۱۰ شرکت شرکت دیگر نیز درخواست فعال داده‌اند.

وی گفت بزرگترین واحد بسته بندی خرما در تنگستان برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

لزوم حمایت از کشاورزان

رضایی ادامه داد: شهرستان با دارا بودن هزار و ۴۶۰ هکتار گندم آبی، و پنج‌هزار و ۲۴۰ هکتار دیم در مجموع دو هزار و ۲۵۰ تن تولید گندم داراست که به علت خشکسالی در طی این چند سال عملکرد پایین‌تری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تنگستان کیفیت عالی و ماندگاری بالای خرمای تولیدی تنگستان را نیازمند حمایت دولت برای توسعه واحدهای بسته بندی برای رقابت در بازارهای خارجی عنوان کرد.

وی از تخصیص وام ۲۰۰ میلیون ریالی با سود چهار درصد برای کشاورزان تنگستان خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید