Iranian Agriculture News Agency

تصویب مشارکت بخش خصوصی در اجرای آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: براساس مصوبه برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بخش خصوصی می‌تواند در اجرای طرح‌ها آبخیزداری و آبخوانداری فعالیت کند.

تصویب مشارکت بخش خصوصی در اجرای آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدجواد عسکری در حاشیه آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما بیان کرد: اگر بخش خصوصی و افراد علاقه‌مند بخواهند به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری کمک کنند و از فضای سفره‌های زیرزمینی آب در اراضی پایین‌دست خودشان برای کشاورزی استفاده کنند، این بستر در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال جاری فراهم شده است.

وی درباره اعتبارات آبخیزداری ادامه داد: برنامه ما در بودجه ۱۴۰۱ این بود که درآمد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در اختیار خودشان قرار گیرد و براساس قانون از صفر تا صد این درآمد در حوزه آبخیزداری مصرف شود.

عسکری ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز با همین شیوه جلو رفتیم، اما یک سری اعتبارات مازاد را هم اضافه کردیم.

وی درباره حمایت‌های مجلس از بخش کشاورزی در سال زراعی جاری خاطرنشان کرد: حمایت‌ها و رویکرد مجلس از بخش کشاورزی به گونه‌ای است که ایران به خودکفایی محصولات کشاورزی راهبردی برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص داده‌ایم تا دست وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بیشتر و باکیفیت‌تر باز گذاشته شود.

وی افزود: البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد و با مکاتباتی که با رئیس جمهور داشتیم اعلام کردیم بخش کشاورزی با توجه به نقش کلیدی آن در تامین امنیت غذایی مردم، باید به لحاظ اعتبارات ویژه دیده شود و خوشبختانه نظر رئیس جمهور هم همین است.

این مسئول توضیح داد: در حوزه قوه مقننه، نمایندگان مجلس و کمیسیون کشاورزی تلاش کردند مشکلات را در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، یارانه کود، سم و بذر را در بودجه امسال برطرف کنند تا فضا و بستر برای تولید کشاورزان راحت‌تر شود. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید