Iranian Agriculture News Agency

پیام معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز کارمند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، در پیامی به مناسبت روز کارمند، این روز را به خانواده بزرگ جهاد کشاورزی تبریک گفت و از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ همکاران خدوم و ساعی بخش کشاورزی قدردانی کرد.

پیام معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز کارمند

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای والامقام وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که امروز اعتلای بخش کشاورزی، بیش از پیش نیازمند تلاش و اهتمام مضاعف شما مدافعان امنیت غذایی در تمامی سطوح فردی، تیمی و سازمانی است، گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع، مسوولیت حمایت و پشتیبانی از تلاش‌ها و زحمات شما عزیزان، در همه سطوح را بیش از پیش سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا سه برنامه اولویت‌دار "اصلاح و تقویت ساختار سازمانی"، "ایجاد تحول در نظام‌های سازمانی" و "بهبود سطح رفاه کارکنان" را به عنوان راهبردهای اساسی خود انتخاب کرده است.

در این پیام آمده است؛

 

بسمه تعالی

همکاران خانواده بزرگ جهاد کشاورزی، انسان‌هایی شریف، جهادگر و شایسته‌اند که نتیجه همت و تلاششان، بهبود معیشت و سفره مردم، خدمت به اقشار مظلوم و زحمتکش تولیدکننده و روستایی و ارتقای آرامش و رفاه در جامعه است. بذر تلاش و مجاهدت این خادمین بی‌منت، درخت امیدی است که در باور یکایک ولی‌نعمتان انقلاب به بار نشسته و آینده‌ای نویدبخش و پرنشاط برای ایران اسلامی را به تصویر می‌کشاند.

در باور مردم بزرگوار و قدرشناس این کشور، وزارت جهاد کشاورزی نهادی مردمی و سختکوش است که وظیفه مدیریت و راهبری تامین امنیت غذایی کشور را به خوبی به انجام رسانده و توفیقات حاصله، یقینا مرهون تلاش‌های خانواده بزرگ وزارت جهاد کشاورزی در خدمت‌رسانی به کشاورزان پرهمت ایران اسلامی می‌باشد.

همکارانی که در سطوح ستادی و صف و به ویژه در عرصه‌های تولید و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها، دوشادوش کشاورزان عزیز، گام‌های بزرگی در تامین غذای کشور برداشته‌اند که نمونه بارز آن در خودکفایی گندم و خوداتکایی در برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور تبلور یافته است.

و اما ...

همکاران گرامی؛ امروز اعتلای بخش کشاورزی، بیش از همیشه نیازمند تلاش و اهتمام مضاعف شما مدافعان امنیت غذایی در تمامی سطوح فردی، تیمی و سازمانی است و معاونت توسعه مدیریت و منابع نیز مسوولیت حمایت و پشتیبانی از تلاش‌ها و زحمات شما عزیزان، در همه سطوح را بیش از پیش سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا، سه برنامه کلیدی و اولویت‌دار ذیل را به عنوان راهبردهای اساسی خود انتخاب کرده است؛

- اصلاح و تقویت ساختار سازمانی؛ مبنای موفقیت یک سازمان، طراحی مناسب سازمان برای کار است که این مهم، در یک سال گذشته بر مبنای مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل وظایف و احصای اسناد بالادست و نظام‌ها و اجزای ساختاری وزارت به انجام رسیده است. در این زمینه، در چارچوب روش‌ها و الگوهای علمی، ماموریت‌ها و وظایف وزارتخانه پالایش و طبقه‌بندی و ضمن ارایه الگوهای بدیع و بومی، نمودار سازمانی ستاد وزارت متبوع طراحی شده و در خصوص سایر سطوح نیز در دست اقدام جدی است. همچنین راهبردهای برون‌سپاری تصدی‌ها در کلیه سطوح به ویژه مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها به بخش غیردولتی و نیز بهبود نظام‌های مدیریتی نیز با همکاری سازمان‌های استانی و هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور در شرف پیاده‌سازی و اجرا می‌باشد.

- ایجاد تحول در نظام‌های سازمانی‌‎؛ اصلاح و تقویت هرم نیروی انسانی با تدوین سند تحول نیروی انسانی، بهبود نظام‌های پرداخت و ارتقای وضعیت حقوق و دستمزد همکاران (افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده ویژه در احکام کارگزینی، اختصاص بودجه ۵۰۰۰ میلیارد ریالی در تقویت و بهبود حقوق کارکنان و پیگیری فوق‌العاده ویژه امنیت غذایی و...)، افزایش قابل توجه بودجه آموزش کارکنان، بهبود نظام‌های مدیریتی، اقدامات جدی برای بازمهندسی، تسهیل و الکترونیکی کردن فرایندها، طراحی نظام جدید طبقه‌بندی مشاغل، توجه جدی به ظرفیت تشکل‌ها و تعاونی‌ها و تقویت آنها در برون‌سپاری امور، توجه ویژه به مراکز جهاد کشاورزی از اقدامات اساسی وزارت متبوع بوده و قطعا مابقی برنامه‌ها و اقدامات تکمیلی نیز به طور جدی و مستمر در دستور کار خواهد بود.

- بهبود سطح رفاه کارکنان؛ ارتقای سطح برخورداری همکاران از خدمات رفاهی از جمله؛ تقویت پرداخت‌ها، ایجاد صندوق رفاه، مسکن (اختصاص زمین به طرح‌های مسکن کارکنان که در بیش از ۵۰ درصد استان‌ها تاکنون محقق شده و با برنامه‌ریزی تا انتهای دولت سیزدهم همه همکاران از این‌ مهم بهره‌مند خواهند شد). پیگیری افزایش حق مسکن کارکنان، ارتقای سطح بهداشت و درمان (برنامه‌ریزی برای ساخت یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در شهر تهران و بهبود ارائه خدمات بیمارستان شهید شوریده و ایجاد درمانگاه در مراکز استان‌ها)، تجمیع اماکن تفریحی و رفاهی و ارائه خدمات برای همه همکاران، پرداخت تسهیلات بانکی و سایر موارد نیز با اقدامات ویژه‌ای پیگیری و محقق شده و با یاری خداوند‌ و تحت مدیریت مقام عالی وزارت، در سطح بهتری نیز محقق خواهد شد.

یقینا این تلاش‌ها، جبرانگر گوشه‌ای از زحمات همکاران خدوم است، لیکن سعه صدر و همفکری و همیاری با مجموعه این معاونت، یقینا دستاوردهای مهمتری را نیز به دنبال خواهد داشت.

هفته دولت و روز کارمند، بهانه‌ای برای عرض ارادت و خدا قوت و قدردانی از زحمات ایثارگرانه یکایک شما عزیزان است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای والامقام وزارت جهاد کشاورزی و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب، روز کارمند را تبریک عرض نموده و از همت بلند، زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ شما همکاران خدوم و ساعی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم و در سایه الطاف الهی، توفیق و سلامتی شما را از درگاه ایزد منان خواهانم.

هوشنگ محمدی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید