Iranian Agriculture News Agency

رئیس اسبق سازمان تات اعلام کرد:

افزایش تولیدات کشاورزی در دولت سیزدهم

رئیس اسبق سازمان تات از موفقیت نسبی دولت و افزایش تولیدات کشاورزی در دولت سیزدهم خبر داد.

افزایش تولیدات کشاورزی در دولت سیزدهم

جهانگیر پرهمت، رئیس اسبق سازمان تات و عضو هیات علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا به بهانه هفته دولت با بررسی وضعیت بخش کشاورزی طی دو سال اخیر، بیان کرد: دولت سیزدهم در برخی زمینه‌های بخش کشاورزی موفقیت‌هایی کسب کرده است.

وی افزود: در کل سیاست دولت در طول دو سال گذشته و فعالیت و جهت‌گیری دولت سیزدهم در رابطه با تثبیت قیمت‌ها، روی بخش کشاورزی هم تاثیر گذار بوده و به اعتقاد من اقدام خوبی بوده است.

پرهمت گفت: در دولت سیزدهم حمایت‌ها از تولید کالاهای اساسی به‌منظور تامین نیاز جامعه و حمایت‌هایی که از بخش تولید شده است، قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: امسال با وجود خشکسالی که در فصل بهار داشتیم، ظاهرا خرید گندم نسبت به سال قبل خیلی بهتر بوده است. این نشان می‌دهد عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تولید کشاورزی و گندم بهتر بوده است.

عضو هیات عملی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری اضافه کرد: متاسفانه تصمیم دولت در زمینه حذف یکباره ارز 4200 تومانی اختلالاتی را در بخش کشاورزی ایجاد کرد. این سیاست سبب شد اندکی به بخش تولید آسیب وارد شود.

وی گفت: بخش کشاورزی در حوزه نهاده‌های دامی به وادرات وابسته است. در این قسمت نمی‌توانم بگویم دولت موفق عمل کرد. البته با حضور وزیر جدید بخشی از مشکلات در حال حل شدن است.

پرهمت بیان کرد: در نهاده‌های دامی که تولید بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با برداشتن ارز دولتی آسیب زیادی در سال گذشته به حوزه تولیدات دامی که وابسته به ارز و واردات بود، وارد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید