Iranian Agriculture News Agency

حمایت از بانک کشاورزی، حمایت از سنگر امنیت غذایی کشور است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از بانک کشاورزی تاکید کرد و گفت: هر تلاش و اقدامی برای تقویت بانک کشاورزی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور داشته باشد.

حمایت از بانک کشاورزی، حمایت از سنگر امنیت غذایی کشور است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی‌مقدم در جلسه مجمع عمومی بانک کشاورزی با تاکید بر نقش کلیدی این بانک در تامین مالی بخش کشاورزی و پشتیبانی از فعالان بخش، بیان کرد: حمایت از بانک کشاورزی، حمایت از سنگر امنیت غذایی کشور است و هر تلاش و اقدامی برای تقویت بانک کشاورزی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور داشته باشد.

وی افزود: بانک کشاورزی ۹۰ سال است که متواضعانه غم‌خوار فعالان بخش کشاورزی بوده و بیشترین حمایت از بخش کشاورزی را در بین شبکه بانکی داشته است؛ کارکنان این بانک در بیش از هزار و ۷۰۰ شعبه در دورترین و کم برخوردارترین مناطق کشور و در سخت‌ترین شرایط، حامی کشاورزان و روستاییان زحمتکش بوده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که بیش از ۶۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به بخش کشاورزی، توسط بانک کشاورزی انجام شده است، افزود: عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات مردمی‌سازی یارانه‌ها و حمایت از حوزه دام و طیور، کم‌نظیر و بسیار درخشان بود و تاثیر بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور داشته است.

علائی مقدم با تأکید بر چالش‌های پرشمار بخش کشاورزی و حساسیت این بخش برای کشور، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، بانک کشاورزی در حمایت از بخش کشاورزی موفق بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید