Iranian Agriculture News Agency

تصویر وزارت جهادکشاورزی در قاب هفته دولت

هفته دولت مجالی است برای ورق زدن عملکرد یک ساله دستگاه‌های اجرایی کشور؛ ۳۶۵ روز تلاشی که در یک هفته قاب‌بندی می‌شود.

تصویر وزارت جهادکشاورزی در قاب هفته دولت

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در پیامی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، آن را فرصتی اجمالی برای ارائه فعالیت قوه مجریه در اداره کشور دانسته و در بخشی از پیام آورده است: امسال وزارت جهادکشاورزی مفتخر است که بیشترین طرح قابل افتتاحِ هفته دولت را در استان‌های کم‌برخوردار اجرا می‌کند.

متن پیام به شرح زیر است:

 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

هفته دولت مجالی است برای ورق زدن عملکرد یک ساله دستگاه‌های اجرایی کشور؛ ۳۶۵ روز تلاش جهادکشاورزی در یک هفته قاب‌بندی می‌‌شود. نیک می‌دانیم، گفتن از همه تلاش‌ها فرصت بُروز نخواهد یافت و شاید آن دسته از خدمات زیربنایی وزارت جهادکشاورزی که در بلندمدت میوه خواهد داد، در این گزارش سالانه، نمود چندانی پیدا نکند.

وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شاخصه کلیدی جدول امنیت غذایی را در مرکز خودکفایی نِشاند و امروز با گذر از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی، در گندم نانوایی می‌توانیم شمیم خوش استقلال را استشمام کنیم و ان‌شاءالله در یک یا دو سال آینده خودکفایی کامل گندم را در همه بخش‌ها، شاهد خواهیم بود.

مردم عزیز ایران مستحضر باشند که حرکت دولت سیزدهم در مسیر امنیت غذایی پایدار که اکنون در خودکفایی بخش عظیمی از نیاز کشور به دست آمده؛ مرهون تلاش کشاورزان زحمت‌کش و حضور در میدان برای ارائه خدمات کشاورزی و تلاش جهادگران و کارکنان استانی و ستادی وزارت جهادکشاورزی و حمایت همه‌جانبه دولت سیزدهم و مجموعه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امروز دولت و وزارت جهادکشاورزی مفتخر است که بیشترین طرح‌های کشاورزی را در استان‌های کم‌برخوردار افتتاح می‌کند.

امروز وزارت جهادکشاورزی با نگاه بلندمدت، حفظ و پایداری منابع پایه کشاورزی و غذا را در اولویت قرار داده است به طوری که بالغ بر نیمی از طرح‌های قابل افتتاح کشاورزی در حوزه آب و خاک است.

وزارت جهادکشاورزی براساس سند تحول دولت مردمی، حکمرانی مردم‌پایه کشاورزی را برای تحقق امنیت غذایی پایدار ایران اسلامی هدف خود قرار داده است و جهت‌گیری برنامه‌های راهبردی از جمله؛ اصلاح برنامه بهینه تولید (الگوی کشت)، طرح جهش تولید در دیم‌زارها، اجرای درست سیاست قیمت تضمینی محصولات اساسی و خرید توافقی سایر محصولات، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نوسازی و کیفی‌سازی باغات، افزایش تولید محصولات در گلخانه‌ها و فضاهای کنترل شده، توسعه و ایجاد زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی و افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی و توجه ویژه به بخش مغفول مانده شیلات و آبزی‌پروری را هم‌سو با این هدف بزرگ طراحی و اجرا می‌کند.

اینجانب با گرامیداشتِ یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای دولت، فرا رسیدن هفته دولت را به رییس‌جمهور و اعضای محترم کابینه و کلیه همکاران خدوم و پرتلاش خویش در وزارت جهادکشاورزی تبریک عرض می‌نمایم و به نمایندگی از جهادگران و کارکنان وزارت جهادکشاورزی، آمادگی این خانواده بزرگ را بر ادامه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی و تلاش خستگی‌ناپذیر و پرامید تا فتح قله سعادت، موفقیت و سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران عزیزمان اعلام می‌دارم.

 

محمدعلی نیکبخت

وزیر جهادکشاورزی»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید