Iranian Agriculture News Agency

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات مطرح کرد:

اجرای سطوح متفاوت تکنولوژی در زمین‌های کشاورزی

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات با بیان اینکه کشاورزی سنتی در کشور نداریم، بیان کرد: سطح متفاوتی از تکنولوژی در زمین های کشاورزی اجرا می‌شود.

اجرای سطوح متفاوت تکنولوژی در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد مهدی قاسمی در نشست خبری بیان کرد: در کشور کشاورزی سنتی نداریم و کلیه باغداران از نهال‌های لیبل‌دار و بذرهای گواهی‌شده استفاده می‌کنند و نتایج مطلوبی در این خصوص حاصل شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سم پاشی‌ها در مزارع با پهپاد انجام می‌شود، ادامه داد: کشاورزی ما سنتی نیست اما از سطح تکنولوژی متفاوت  در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات گفت: ۱۱۴ هنرستان کشاورزی در کشور وجود دارد که 44 هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است.

قاسمی ادامه داد: اینکه سند الگوی کشت محصولات کشاورزی قابل بهره برداری است، خبر بسیار خوبی به حساب می‌آید و  در  سال زراعی جاری بیش از ۷۰ درصد الگو کشت اجرایی می‌شود. 

رشد ۴۰۰ برابری انتقال  دانش کشاورزی

وی ادامه داد:  از ابتدای انقلاب تا کنون انتقال دانش و ترویج کشاورزی رشد ۴۰۰ برابری داشته است که عدد قابل ملاحظه‌ای است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات با بیان اینکه میزان تولیدات از ابتدای انقلاب تاکنون افزایش چشمگیری داشته است، افزود:در ابتدای انقلاب تولید محصولات کشاورزی ۲۵ میلیون تن بوده که در حال حاضر به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است در حالی که سطح زیر کشت ۴۰ درصد افزایش یافتهو این موضوع نشان می‌دهد که افزایش تولید با ورود علم و دانش و نوآوری به مزرعه امکان پذیر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید