Iranian Agriculture News Agency

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات:

سالانه یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصولات شیلاتی تولید می‌شود

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: میزان تولید محصولات شیلاتی یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن است و در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن از این مقدار مربوط به آبزی‌پروری است.

سالانه یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصولات شیلاتی تولید می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، حسین جعفری در مراسم افتتاح هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان با تأکید بر نقش شیلات در توسعه کشاورزی، ورود محققان، پژوهشگران و اساتید رشته‌های مختلف کشاورزی برای حل بحران‌های مربوط به تأمین امنیت غذایی را ضروری قلمداد کرد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به کمبود آب و از بین رفتن منابع پایه و مشکلات ایجادشده برای بخش تولید اشاره کرد و گفت: به‌موازات این کاهش منابع، تقاضا برای تأمین غذا افزایش‌یافته است؛ بنابراین ورود محققان، پژوهشگران و اساتید رشته‌های مختلف کشاورزی برای حل بحران‌های مربوط به تأمین امنیت غذایی، بسیار ضروری است

وی افزود: شیلات، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشاورزی کشور است که در سبد سلامت غذایی اکثر ممالک گنجانده‌شده است؛ اما کمبود سرمایه‌گذاری در این بخش، کمی مسیر را برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده سخت می‌کند.

جعفری گفت: استفاده از ظرفیت دریاها و صید، یکی از راه‌های بالا بردن تولیدات شیلاتی است ولی به دلیل کمبود ذخایر نمی‌توان آن را توسعه داد. به همین دلیل، توجه به آبزی‌پروری بسیار مهم است و قابلیت تأمین نیازها را دارد.

وی ادامه داد: توجه به گونه‌های مختلف آبزی، استفاده از آب‌های ساحلی، بهره‌برداری از توان محققان و پژوهشگران و نیز افزایش ارتباطات علمی بین‌المللی، از راهکارهای مؤثر در افزایش تولید در آبزی‌پروری است.

جعفری میزان تولید محصولات شیلاتی را یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن از این مقدار مربوط به آبزی‌پروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید