Iranian Agriculture News Agency

رفع چالش‌های کشاورزی زنان روستایی روی میز موسسه ترویج

نشست رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با مدیر و کارکنان دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به‌منظور شناخت بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه،چالش‌ها و مسائل پیش رو برگزار شد.

رفع چالش‌های کشاورزی زنان روستایی روی میز موسسه ترویج

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، محمدمهدی قاسمی معاون آموزش و ترویج سازمان تات، بابیان اینکه برگزاری این جلسات به‌منظور همفکری در رفع مسائل و چالش‌ها برگزار می‌شود، گفت: با کمک و همیاری هم تلاش خواهیم کرد تا روزبه‌روز مشکلات پیش رو تسهیل شود.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در حال حاضر ما در یک چارچوب نظام‌مند در راستای اهداف کلان وزارت جهاد کشاورزی گام برمی‌داریم و تحقق امنیت غذایی با سه مؤلفه اصلی فراهمی غذا ازلحاظ کمی و کیفی، در دسترس بودن غذا به‌صورت فیزیکی و اقتصادی و پایداری غذا باید دغدغه اصلی ما به‌عنوان خانواده جهاد کشاورزی باشد.

وی با تأکید برافزایش بهره‌وری برای مدیریت قیمت و تولید مستمر گفت: پروژه‌های زنان روستایی و عشایری در مقوله کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی در تولید بیشتر بسیار حائز اهمیت هستند.

قاسمی تصریح کرد: جمعیت بیش از 10 میلیونی زنان روستایی و عشایری در بحث فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی و امنیت غذایی ظرفیت بسیار خوبی هستند که تاب‌آوری و ماندگاری هر روستا به وجود زنان به‌عنوان بنیان خانواده و روستاها کاملاً وابسته است.

در پایان این نشست رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به ارتباط بیشتر با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای سوق دادن بیشتر امکانات و اعتبارات به سمت زنان روستایی و عشایری و تسهیل در مجوزهای کسب‌وکارهای خرد آن‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید