ترجمه اختصاصی ایانا از نشنال نیوز:
اعمال محدودیتهای حمل و نقل در کانال پاناما در بحبوحه خشکسالی
خشکسالی شدید بسیار تاثیرگذار بر روی کانال پاناما، کشتیهای باری را مجبور کرده تا حجم بار خود را کاهش داده و هزینههای بیشتری را متحمل شوند. همچنین انتظار افزایش بیشتر قیمت حمل و نقل بار از طریق این کانال در این تابستان وجود دارد.

به گزارش ایانا به نقل از نشنال نیوز، کشتیهای بزرگ باید از 24 ماه مه با حمل بارهای کمتر یا کاهش وزن محمولههایشان، انتقالهای خود را انجام دهند. برخی از شرکتهای حملونقل دریایی بزرگ نیز در واکنش به محدودیتهای کانال، هزینههای جدیدی را برای کالاهایی که از اول ژوئن (11 خرداد) در این مسیر قرار میگیرند، اعلام کردهاند.
این اقدامات احتمالا منجر به تاخیر در ارسال و قیمتهای بیشتر برای محصولاتی میشود که از طریق این کانال انتقالشان انجام میشود. سالانه تقریبا 5 درصد از تجارت دریایی جهان از طریق کانال پاناما پیگیری میشود.
این کانال که اقیانوسهای اطلس و آرام را به هم متصل میکند، با چالشهای کمبود آب از سال 2016 مواجه بوده است. این کانال یک پروتکل برای هزینههای حمل و نقل و محدودیتهای وزنی دارد که با بدتر شدن شرایط خشکسالی اجرایی میشود.
میزان بارندگی از فوریه تا آوریل در نزدیکی کانال و دریاچههایی که کانال از آنها تغذیه میکند، کمتر از 50 درصد از حد معمول بوده است.
به گفته اکتاویو کولیندرس سخنگوی کانال پاناما، از 24 ماه مه (3 خرداد) کشتیهای پاناما گذر جدید ارتفاع مجاز آبخورشان تا 44.5 فوتی (13.56 متری) خواهد بود در حالیکه این میزان از محدودیت 45 فوتی (13.7 متر) که پیشتر اعمال شده بود، کمتر است.
محدودیت ارتفاع آبخور کشتیها مجددا در 30 مه (9 خرداد) به 44 فوت (13.41 متر) کاهش مییابد. اگرچه این تغییر جزئی به نظر میرسد اما میتواند حجم محموله در برخی از کشتیهای باری را به 40 درصد کاهش دهد.
آبخورهای 50 فوتی (15.24 متری) برای کشتیهای پاناماگذر جدید یک استاندارد طبیعی در نظر گرفته میشود. در طول خشکسالیهای 2019 و 2016، محدودیت برای آبخور کشتیها تا 43 فوت (13.10 متر) کاهش یافت.
دست کم چهار ناو اقیانوسبر در واکنش به اقدامات کانال از اول ژوئن، محدودیتهای وزنی یا هزینههای کانتینری بین 300 تا 500 دلاری برای هر بسته را اعمال کردند. با افزایش محدودیتها احتمالاً اپراتورهای بیشتری از این روند پیروی خواهند کرد.
دیدگاه تان را بنویسید