Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای ملی نخود:

واردات بی‌رویه قیمت نخود در بازار را کاهش داد

ایانا-کشاورزی: طی 9 ماهه اول سال 96 بالغ بر 88هزار تن واردات محصول نخود با ارز دولتی صورت گرفته، البته با توجه به تولیدات داخل نیاز به این رقم واردات وجود نداشت.

واردات بی‌رویه قیمت نخود در بازار را کاهش داد

واردات بی‌رویه نخود به کشور قیمت این محصول را در بازار کاهش داد.

رئیس شورای ملی نخود با اشاره به این واردات بی‌رویه که به کاهش قیمت نخود در بازار منجر شده است، گفت: طی 2 سال گذشته پیگیری‌های زیادی در خصوص واردات این محصول به کشور صورت گرفته است، با توجه به نام گذاری امسال به تاکید مقام معظم رهبری به "سال حمایت از کالای ایرانی" همچنان شاهد ورود این کالا با ارز دولتی هستیم.

ناصر مرادی با تاکید بر اینکه در صورت عدم ممنوعیت باید تعرفه 50 درصدی برای این محصول گذاشته شود، به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا توضیح داد: تعرفه‌گذاری باعث می‌شود تا قیمت نخود داخلی با نخودهای بی‌کیفیت وارداتی برابر شود.

او با اشاره به اینکه طی 9 ماهه اول سال 96 بالغ بر 88هزار تن واردات محصول نخود با ارز دولتی صورت گرفته، گفت: البته با توجه به تولیدات داخل نیاز به این رقم واردات وجود نداشت.

رئیس شورای ملی نخود با تاکید بر اینکه باید واردات اقلام ضروری به جای نخود در دستور کار قرار گیرد، افزود: این موضوع همچنین باعث حمایت از کشاورزان که اکثرا دارای زمین‌های کوچک هستند و 60درصد از درآمد آن‌ها از کاشت نخود است، خواهد شد.

او با اشاره به اینکه محصول نخود آب‌بر نیست، گفت: افزایش 2 برابری قیمت آن نیز با توجه به سرانه مصرف سالانه 2 کیلوگرم، تفاوت چشمگیری در سبد کالایی خانوارها ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید