Iranian Agriculture News Agency

در دیدار نمایندگان دو کشور مطرح شد؛

کنگو به دنبال کسب دانش و فناوری پرورش میگوی ایران

نشست مشترکی با حضور اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی با جمعی از سرمایه‌گذاران کشور کنگو در خصوص انتقال دانش و فن‌آوری پرورش میگو به این کشور، در محل شرکت برگزار شد.

کنگو به دنبال کسب دانش و فناوری پرورش میگوی ایران

به گزارش ایانا، علی‌اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در این نشست گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی با همکاری سازمان شیلات ایران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه پرورش میگو در سواحل جنوبی و شمالی کشور در دست اقدام دارد.

منصوری ادامه داد: براساس هدفگذاری انجام شده توسط این شرکت افزایش تولیدات پرورش میگو تا ۳ برابر تولید فعلی تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات تولیدی ایران در این حوزه به تعدادی از کشورها نظیر کشور چین صادر و حتی پیش‌خرید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در ایران پرورش میگو بیشتر در سواحل شمالی و جنوبی کشور صورت می‌گیرد و طبیعی است که در کشور کنگو شرایط تولید با ایران متفاوت خواهد بود و قطعاً برای توسعه این صنعت باید مطالعات و بررسی همه‌جانبه از حیث اقلیم، کیفیت آب، خاک، درجه حرارت محیط در طول سال و چگونگی تامین انرژی و سایر عوامل اثرگذار صورت پذیرد.

نماینده هیات کشور کنگو نیز در این نشست ضمن خرسندی از دیدار مجدد و حضور در شرکت شهرک‌های کشاورزی، خواستار انتقال تجربیات و دانش و مطالعات اراضی در کشور کنگو برای پرروش میگو شد.

وی افزود: در این راستا مقرر شد پس از انجام هماهنگی و تشریفات قانونی در قالب قرارداد یا یادداشت تفاهم‌نامه، این همکاری‌ها در ابتدا به صورت پایلوت انجام و سطح همکاری‌ها گسترش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید