Iranian Agriculture News Agency

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی:

رسانه پل ارتباطی مردم و حاکمیت است

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری ایانا بر نقش بی‌بدیل رسانه در انعکاس حقایق و پیوند بین حاکمیت و مردم تأکید کرد.

رسانه پل ارتباطی مردم و حاکمیت است

به گزارش خبرنگار ایانا، جانعلی بهزاد نسب امروز یک‌شنبه از دفتر خبرگزاری ایانا بازدید کرده و با مدیرمسئول و خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشست.

بهزاد نسب بابیان این‌که رسانه به‌طورکلی آیینه تمام نمای آن چیزی است که در عمل اتفاق می‌افتد گفت: اطلاعات و ارتباطات تعیین‌کننده هرگونه فرایند کاری در عرصه توسعه و مدیریت اجتماعی و اقتصادی است و رسانه در متن و بطن میدان قرار دارد.

وی افزود: نقش رسانه ایجاد پل ارتباطی بسیار قوی بین مدیریت حاکم بر کشور و جریانات اقتصادی با بدنه اجتماعی و ایجاد تعامل بین این دو بخش است. رسانه می‌تواند به نمایندگی از جامعه، مطالبات، خواست‌ها، تحلیل‌ها و آنچه جزو خواسته‌های عمومی قرار می‌گیرد را برجسته‌سازی و به حاکمیت منتقل کرده، و از سوی دیگر عملکرد و برنامه حاکمیت و نوع نگاه این بخش به حل‌وفصل مشکلات جامعه را منعکس کند.

مشاور عالی وزیر ادامه داد: رسانه علاوه بر این برقراری پیوند بین حاکمیت و مردم، نقش سازنده‌ای در هدایت افکار عمومی به سمت حقیقت دارد؛ بنابراین برای تحقق عدالت اجتماعی و داشتن جامعه شکوفا و پویا و توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز نیل به یک تعامل سازنده در داخل کشور، به‌نحوی‌که کل حکمرانی با همراهی مردم بتواند به اهداف بلندی که نظام تعریف کرده است دست پیدا کند، رسانه نقش بی‌بدیلی دارد.

وی تأکید کرد: رسانه اگر عملکرد درستی نداشته باشد و یا سکوت کند، می‌تواند به‌شدت مخرب بوده و جامعه را دچار خلأ ارتباطی خواهد کرد.

photo11637500869

بهزاد نسب در ارتباط با عملکرد خبرگزاری ایانا گفت: عملکرد هر رسانه را باید در ظرف ایجادشده برای آن جستجو شود. ممکن است. عملکردی که از ایانا انتظار می‌رفت، با توجه به ظرف محتوایی که برای این خبرگزاری تا امروز تعریف‌شده بوده تا به امروز خوب بوده باشد و با تحرکی که تازگی در ایانا می‌بینم، به‌ویژه در دوره وزارت وزیر فعلی، این خبرگزاری با انعکاس واقعیت‌های اتفاق افتاده در بخش نقش مؤثری داشته است.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید