Iranian Agriculture News Agency

در مراسم معرفی مدیر مسئول خبرگزاری ایانا مطرح شد؛

تاکید بر روشنگری و برجسته‌سازی دستاوردهای بخش کشاورزی

مراسم تکریم و تودیع مدیر مسئول خبرگزاری کشاورزی ایران با حضور مشاور عالی و دستیار وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی برگزار و بر روشنگری، برجسته‌سازی و انعکاس اقدامات، دستاوردها و فعالیت‌های این بخش تاکید شد.

تاکید بر روشنگری و برجسته‌سازی دستاوردهای بخش کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این مراسم، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با تقدیر از خدمات مدیر مسئول سابق خبرگزاری ایانا و خیرمقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اربابی‌فرد به‌عنوان مدیر مسئول جدید این خبرگزاری گفت: اطلاع‌رسانی سریع، صحیح و دقیق جزو ماموریت‌های کلیدی رسانه و روابط عمومی‌ها است و بی‌شک خبرگزاری ایانا می‌تواند با تولید محتوای تحلیلی و اقناعی و اطلاع‌رسانی به موقع، ارتباط موثری با تولید کنندگان بخش کشاوری و مخاطبان خود برقرار کند.

فاطمه زارعان با اشاره به موضوع جهاد تبیین و ضرورت حضور همه‌جانبه در نظام ارتباطات یکپارچه بخش کشاورزی بیان کرد: جهاد تبیین با سه فرآیند اساسی؛ تولید و دریافت اطلاعات از بخش‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و مخاطبان مختلف آن و در گام دوم با قالب‌دهی مناسب به محتوی براساس نیاز مخاطب و اهداف وزارتخانه، اقدام اصولی به عمل آورد و در مرحله نهایی نحوه هنرمندانه انتشار و رساندن پیام به مخاطبان در قالب تولیدات چند رسانه‌ای یکی از کارکردهای جدی خبرگزاری ایانا است.

وی افزود: هنر خبرنگاران این است که خبر و پیام را به مخاطبان اعم از مدیران اجرایی، تصمیم‌گیران، نمایندگان مجلس، کشاورزان، تشکل‌ها و مردم برسانند.

زارعان با اشاره به ایام مبارک دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای این ایام برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و پویش‌های مختلفی به‌منظور ارتقای آگاهی مردم و مشارکت آنان در طرح‌ها و برنامه‌های این بخش از جمله پویش طرح کاشت یک میلیارد درخت تدارک دیده که نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

وی در همین حال ابراز امیدواری کرد که نگاه جدید مدیر مسئول خبرگزاری ایانا به تولید محتوای و پیام برای بخش کشاورزی کمک کند.

در این مراسم، مشاور عالی وزیر جهادکشاورزی نیز ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اربابی‌فرد با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیت‌های سیدمحمد بحرینیان مدیر مسئول سابق این خبرگزاری گفت: تقویت روشنگری و پاسخگویی و همچنین برجسته‌سازی اقدامات و دستاوردهای بخش کشاورزی دو مولفه مهم در کار رسانه است.

جانعلی بهزادنسب افزود: ما باید سطح پاسخگویی به شبهات و روشنگری در بخش کشاورزی را از طریق ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی ارتقا و با سرعت انجام دهیم.

وی با بیان این که مدیر مسئول جدید خبرگزاری ایانا با درجه دکترای حقوق اساسی، در حوزه حقوق رسانه‌ای استیلای کامل دارد، اظهار داشت: این همکاری فرصت مغتنمی برای بخش کشاورزی است.

بهزادنسب در همین حال کار رسانه‌ها را سخت و پرتنش توصیف و خاطرنشان کرد: خبرنگاران خبرگزاری ایانا سختکوش و با کار سخت و زیان‌آور روبرو هستند.

در ادامه این مراسم، مدیر مسئول جدید خبرگزاری ایانا ضمن تشکر از اعتماد وزیر جهادکشاورزی برای واگذاری این مسئولیت، گفت: امیدوارم مسئولیتی که به این خبرگزاری واگذار شده به نحو شایسته مدیریت و به سرانجام برسد.

حسین اربابی‌فرد، خبرنگاری را شغلی پراسترس و در عین حال با اهمیت خواند و توضیح داد: زمانی که موضوع سختی کار رسانه در مجلس مطرح بود، از مدافعان حقوق خبرنگاران بودم و برای آن که آنان از حق واقعی‌شان بهره‌مند شوند، فعالیت‌های زیادی انجام دادم.

بنابراین گزارش، مدیر مسئول سابق خبرگزاری ایانا نیز گفت: این خبرگزاری از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در بخش کشاورزی آغاز کرد و طی این مدت با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده است.

سیدمحمد بحرینیان با بیان این که این خبرگزاری به‌عنوان یک رسانه تخصصی اقدامات، دستاوردها و فعالیت‌ها در تمام بخش‌های مختلف کشاورزی را پوشش می‌دهد، ابراز امیدواری کرد؛ در دوره مدیریت جدید این فعالیت‌ها گسترده‌تر شود.

بنابراین گزارش، مدیر مسئول جدید خبرگزاری ایانا علاوه بر نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره سوم، سابقه مدیریتی ۲۳ ساله در سازمان صدا و سیما را در کارنامه کاری خود دارد.

یادآور می‌شود، سید محمد بحرینیان با حکم فاطمه زارعان مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان سرپرست معاونت رسانه این وزارتخانه منصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید