Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

شرکت بازرگانی دولتی خزانه کالای استراتژیک دولت است

وزیر جهادکشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران را بخشی از خزانه ملی کشور دانست و گفت: بخش بزرگی از کالاهای استراتژیک کشور در این شرکت ذخیره شده است.

شرکت بازرگانی دولتی خزانه کالای استراتژیک دولت است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، در حضور مدیرعامل و معاونین این شرکت اظهار کرد: بازرگانی دولتی از شرکت‌های خوشنام وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: این شرکت و تمام وزارت جهاد کشاورزی مسوولیت سنگین سفره مردم و معیشت را برعهده دارند و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در معیشت و غذای سالم و کافی برای مردم موثر است.

نیکبخت ادامه داد: امنیت غذایی و معیشت مردم به اولویت اول نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تبدیل شده است و امروز این حساسیت بسیار بیشتر از گذشته است لذا باید با استفاده از علوم و فنون و تجهیزات جدید مانند استفاده از دانش‌بنیان‌ها در کشاورزی و افزایش بهره‌وری با توجه به محدودیت های آب و خاک کشور، به سمت تولید و تامین غذا برویم.

به گفته وی، کشاورزی کشور امکان افزایش کمی در سطح را ندارد مگر با استفاده از آب‌های نامتعارف همچون شیرین‌سازی آب دریا، شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، پایاب سدها و باروری ابرها.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید به سمت کشاورزی علمی، افزایش بهره وری و استفاده از ماشین آلات جدید برویم تا به افزایش عملکرد در واحد سطح برسیم.

وی در رابطه با تولید محصولات استراتژیک گفت: باید با افزایش عملکرد در واحد سطح نیاز داخل را تولید کنیم و میزان وابستکی به خارج را کاهش دهیم که این مهم باید با توجه به حفظ منابع کشور انجام شود.

نیکبخت ادامه داد: باید به سمت استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در آب برویم و با آبخیزداری و آبخوان داری دشت ها را به سمت رونق سوق دهیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: این شرکت بخشی از خزانه ملی کشور بوده و کالاهای استراتژیک کشور در این شرکت ذخیره شده است.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت های شرکت بازرگانی دولتی ایران حمایت کامل خواهد کرد و موفقیت‌های وزارتخانه به عملکرد این شرکت بستگی دارد.

وی در رابطه با املاک مازاد وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید به سمت مولدسازی پیش برویم چراکه این املاک به غیر از هزینه های جاری در معرض آسیب هستند و باید این املاک را بهینه کنیم.

نیکبخت با تاکید بر تکریم ارباب رجوع خاطرنشان کرد: مطالبات کشاورزان را با حفظ حرمت انجام دهید.

وی در خصوص رانت، فساد و انحصار گفت: رانت، فساد و انحصار باید از وزارت جهاد کشاورزی برچیده شود و این شرکت هم با توجه به حجم معاملات در معرض آسیب است و باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید